Kan nogen hjælpe mig med opsætningen?
Jeg har nu købt en TP-Link, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre. Der mangler oplysninger om, hvilke indstillinger man skal vælge under opsætningen af TP-Link.
1. Find kortet med adgangskoden til din TP LINKs trådløse netværk. Kortet ligger løst i kassen.
Der ligger et tyndt plastickort i kassen, men der er ikke angivet noget adgangskode nogen steder på kortet. Der er en kode på selve routeren.
2. Sæt strøm til din TP LINK og forbind din pc til TP LINKs trådløse netværk.
Strømmen er sat til, og det er lykkedes mig at tilslutte PCen til TP-Links netværk (tror jeg).
3. Gå ind på adressen http://tplinkwifi.net/ (routerens administrationsside).
Det har jeg gjort… Her bedes jeg om at installere en app, hvor jeg promptes for username og password. Jeg har ingen af delene.
4. Log på med standard brugernavn og adgangskoden (disse står også på kortet fra kassen).
Standard brugernavn? Jeg har ingen. Adgangskode? Jeg har en til min gamle router, til den nye, den jeg skulle oprette på hjemmesiden, den jeg skulle oprette i appen….hvilken skal jeg vælge?
5. Vælg Quick Setup og vælg "Client Mode" følg herefter guiden på skærmen. Når du er færdig vil din TP LINK genstarte.
- Forbind din Central Station til din TP LINK med det medfølgende netværkskabel.
- Færdig! Din Central Station er nu trådløst forbundet til dit hjemmenetværk. [/i]
Hvad gør jeg? Noget siger mig at jeg skal starte helt forfra.
Jeg har ingen forstand på alt det tekniske bag routere, netværk, SSID, internet, porte, IP-adresser etc., så jeg skal virkelig have det skåret ud i pap...