ESU Loksound 5 L

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Grouleff
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 01 jul 2020, 10:46
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco

ESU Loksound 5 L

Indlæg af Grouleff »

Halløj
Jeg har et lokomotiv med en ESU Loksound L som har en lidt underlig opførsel.
Når den køre i alm. drift med lyd osv. er der ingen problemer, men hvis den f.eks møder modstand kan jeg ikke stoppe den igen med mindre jeg enten løfter det det af eller tager den store stopknap...... Jeg har med ESU LokProgrammer prøvet at slå lastafhængighed fra, hvilket så afsted kom at den først vil sætte i gang på køretrin 10 og motoromdrejningerne gik på fuld med det samme.
Er der nogen i panelet der kan komme med de vise indstillinger så den dels ikke laver ballade når den møder modstand og dels ikke skal på stilling 10 på kørekontrolleren.....
Jeg køre med Lenz LZV200 styring på anlægget.

MvH.

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: ESU Loksound 5 L

Indlæg af Godsbanen »

Uden at have nogen anelse om, hvad problemet kan være, er det så muligt at lave en factory reset af decoderen for at se om det evt. hjælper?

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: ESU Loksound 5 L

Indlæg af moppe »

Grouleff skrev: 31 aug 2022, 16:54

Jeg har et lokomotiv med en ESU Loksound L som har en lidt underlig opførsel.

Hvilket lokomotiv?
Hvilken lydfil er på dekoderen?
Hvem har bygget dekoderen i lokomotivet?
Er kabling udført korrekt?
Er lastreguleringen blevet justeret ind?

Grouleff skrev: 31 aug 2022, 16:54

Når den køre i alm. drift med lyd osv. er der ingen problemer, men hvis den f.eks møder modstand kan jeg ikke stoppe den igen med mindre jeg enten løfter det det af eller tager den store stopknap......

Strømoptag er i orden?
Hvilke protokoller og analog modes er slået til?

Grouleff skrev: 31 aug 2022, 16:54

Jeg har med ESU LokProgrammer prøvet at slå lastafhængighed fra, hvilket så afsted kom at den først vil sætte i gang på køretrin 10 og motoromdrejningerne gik på fuld med det samme.

Hvilket lokomotiv?

Klaus

Grouleff
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 01 jul 2020, 10:46
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco

Re: ESU Loksound 5 L

Indlæg af Grouleff »

Det er en Heljan MY.... Men det er alle lokomotiver der er udstyret med en LokSound/LokPilot 5 L der opfører sig sådan. :-(

Besvar