Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Godsbanen »

Krogsgaard kan selvfølgelig selv svare, men jeg kan forestille mig, at med mange lokomotiver på en tæt pakket bane med intensiv kørsel, vil der blive for meget "støj" og for lidt fokus på de skiftende kørende elementer, hvis man ikke skærer ned på den aktive motorlyd - også selvom det ikke er prototypisk.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Søren »

Krogsgaard kan selvfølgelig selv svare, men jeg kan forestille mig, at med mange lokomotiver på en tæt pakket bane med intensiv kørsel, vil der blive for meget "støj" og for lidt fokus på de skiftende kørende elementer, hvis man ikke skærer ned på den aktive motorlyd - også selvom det ikke er prototypisk.

Det vil jeg også mene. Der er også folk som gør det når toget suser ned i skyggebanegården af samme årsag.

Når det så er sagt, så tænker jeg ellokomotiver er dem der larmer mindst når de ikke bevæger sig. Så lige i Vectron'ens tilfælde er det måske ikke så slemt at lade den stå med lyd.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Jenskrogsgaard
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27 mar 2018, 14:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: 3520 Farum
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Jenskrogsgaard »

Hej igen,

Ja det er da rigtigt at man nok kan leve med at motoren kører - og jeg ved da godt at det er mere realistisk da det kun er ved langtidsparkering at det sker.

Jeg mener dog ikke at man skal finde sig i at leve med en fejl i et helt nyt lokomotiv. Det vil da garanteret genere på et eller andet tidspunkt.

Og jeg synes da også at Märklin skal vide det så de fremadrettet kan undgå denne fejl.

Det er da trods alt i mine øjne en alvorlig fejl at flere af de nye Vectron modeller simpelthen ikke kan køre i den beskrevne situation og som derfor vil genere mange.

Jeg ser derfor frem til at Märklin snart kommer med en reaktion. Hvis ikke problemet kan løses vil jeg overveje at returnere maskinen.

Hilsen Jens

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Søren »

Jeg ser derfor frem til at Märklin snart kommer med en reaktion. Hvis ikke problemet kan løses vil jeg overveje at returnere maskinen.

Du skal ikke forvente, at der sker noget foreløbig.

Det er selvfølgelig træls, når du har en automatik der fremprovokerer problemstillingen. Personligt ville jeg acceptere, at problemstillingen ikke noget ret mange vil rende i, og derfor vil jeg forvente at den bliver nedprioriteret i forhold til andre problemstillinger. Især når der er en workaround.

Du skal forvente, at der nemt kan gå 6 måneder eller mere. Jeg forstår fuldstændig din holdning, at tingene skal være fejlfri. Hvis jeg var dig, ville jeg dog acceptere workaround'en og leve med den.

Ovenstående er et udtryk for min egen personlige holdning og forventning.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af bygger01 »

Han kunne da også bede om pengene retur i forretningen ......

Min tanke er, at hvis mange / flere leverer maskinen tilbage, vil forretningerne ligge mere pres på Märklin for at få ændret denne fejl, for Søren er ikke for sikker på hans kontakter til Märklin vil få en hurtig løsning !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Jenskrogsgaard
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27 mar 2018, 14:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: 3520 Farum
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Jenskrogsgaard »

Ja det er da en mulighed.

Jeg er dog glad for maskinen og så helst at fejlen kan blive fixet. Det kan jo så også være til gavn for andre der har denne maskine.

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af bygger01 »

Hvis et vis antal forlanger pengene tilbage, så vil jeg gætte på at fejlen bliver rettet lidt hurtigere end og jeg citerer fra Søren's sidste indlæg:

Du skal forvente, at der nemt kan gå 6 måneder eller mere !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Jenskrogsgaard
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27 mar 2018, 14:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: 3520 Farum
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Jenskrogsgaard »

Ja - 6 måneder mener jeg er temmelig lang tid for en fejl af denne type der forekommer på flere typer af helt nye Vectron lokomotiver.

Jeg har idag skrevet til Märklins support og forklaret sagen i detaljer. Jeg har modtaget en support tricket - og du kan være sikker på at jeg nok skal holde dem til ilden :) :)

Hilsen Jens Krogsgaard

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Søren »

Ja - 6 måneder mener jeg er temmelig lang tid for en fejl af denne type der forekommer på flere typer af helt nye Vectron lokomotiver.

Jeg tror det er de færreste der nogensinde kommer til at opleve problemstillingen.

Men fedt at du skriver derned. 👍

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Jenskrogsgaard
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27 mar 2018, 14:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: 3520 Farum
Kontakt:

Re: Fejl på Märklin EB 3202 - 39331

Indlæg af Jenskrogsgaard »

Hej Søren

Jeg har skrevet derned og vedlagt dokumentation. Har fået denne support ticket: Ticket Nr.: 44819

Jeg regner med at rykke dem jævnligt :)

Problemet med denne slags fejl er jo at man måske ikke så tit opdager dem - men når de så endelig optræder fatter man ikke hvad der er galt. Man tager så strømmen - og så kører det lystigt videre.

Märklin burde være henrykte for at jeg har identificeret en fejl - og har dokumenteret den.

Såvidt jeg forstår kan fabriksmonterede dekodere af typen mSD/3 og mLD/3 opdateres. Så det handler vel ‘bare’ for Märklin om at få rettet projektet - teste det grundigt - og så frigive det.
De må kunne se i deres release system hvilke andre modeller der kan have denne fejl

Hilsen Jens

Besvar