Nogen Lissy/Intellibox2 kyndige ?

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Torben
Ledvogter
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 feb 2016, 11:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

Nogen Lissy/Intellibox2 kyndige ?

Indlæg af Torben »

Er der nogen der kan hjælpe med manglende kommando fra Lissy sender/modtager?
Mit anlæg styres med Lissy fra Uhlenbrock. Nu har jeg bøvlet med en togvej hvor lokomtivet bliver registreret på intellibox så sender og modtager virker. Kører jeg lokomotivet ned i det skjulte bremser det som den skal, skifter signaler mm.
Men jeg kan ikke få det til at bremse ned ved signal eller modtage nogen som helst kommando, feks slukke frontlys eller andet. Det er kun ved den ene togvej/spor. Nogen der har et bud? Jeg er helt blank, har skiftet modul + sensorer uden held. Ingen lokomotiver reager men vises fint på Intellibox så det”virker”!! (Men ikke som det skal.) Jeg er efterhånden blank hvor jeg snart kan begynde at fejlsøge, har lidt en mistanke ”noget der ligger i IB’en. Så der er forbindelse men det virker men systemet sender ikke de digitale signaler :idea:
mvh Torben

Torben
Ledvogter
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 feb 2016, 11:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

Re: Nogen Lissy/Intellibox2 kyndige ?

Indlæg af Torben »

Fejlen fundet ! Jeg havde på en eller anden måde fået sendt en generel adresse ud fra min PC, da jeg var ved at opsætte et Lissy modul, til ALLE mine Lissy moduler, med det resultat alle moduler fik samme adresse :roll: Nu er adresserne på alle moduler på plads igen men guder et arbejde pga. sjusk :evil:
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har været under anlæg og op igen til Intelliboks hvor hver enkelt modul blev forbundet til Intelliboks programmeret med rigtig adresse, det er lærepenge på den hårde måde :lol:
mvh Torben

Besvar