Redigering af sporplan

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Niels
Godsforvalter
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Redigering af sporplan

Indlæg af Niels »

Hmmm... Hvis nu du begynder med at udvide total-arealet og derefter markerer sporplanen - er det så ikke muligt at flytte rundt med det markerede? Det er ikke sikkert, at rækkefølgen på de 2 trin er vilkårlig!

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Redigering af sporplan

Indlæg af JRA »

Niels skrev: 23 dec 2022, 10:53

Hmmm... Hvis nu du begynder med at udvide total-arealet og derefter markerer sporplanen - er det så ikke muligt at flytte rundt med det markerede? Det er ikke sikkert, at rækkefølgen på de 2 trin er vilkårlig!

Tak😊-men det er desværre også prøvet uden held😞 men endnu engang tak for tippet og det kan jo være, at der er et eller andet, der til sidst virker?

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Redigering af sporplan

Indlæg af Godsbanen »

Men kan du ikke få det med at vælge flere elementer med successive klik ("valg" mulighed nr 2 fra toppen af menuen) for så til sidst at trække dem alle sammen på plads, til at virke ordentligt?
Det virker hos mig, men hvis man klikker "forkert" bliver alle markerede elementer umarkerede igen.

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Redigering af sporplan

Indlæg af JRA »

Godsbanen skrev: 23 dec 2022, 12:04

Men kan du ikke få det med at vælge flere elementer med successive klik ("valg" mulighed nr 2 fra toppen af menuen) for så til sidst at trække dem alle sammen på plads, til at virke ordentligt?
Det virker hos mig, men hvis man klikker "forkert" bliver alle markerede elementer umarkerede igen.

Jo, det virker👍(Som det eneste), men det havde været nemmere, at kunne markere det hele i en arbejdsgang og flytte, men den mulighed, som du fandt, er klart bedre end de øvrige løsninger eks.vis at skulle lave sporplanen på ny😞 så tak for det😊

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Redigering af sporplan

Indlæg af JRA »

Jeg var for hurtig til at svar uden at have gennemprøvet forslaget rigtigt…😞 jeg kan stadig kun “flytte” et element ad gang selvom jeg markerer flere ? Hvordan flytter man flere elementer ad gangen???🤔

Glædelig “bagjul”🎄

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Redigering af sporplan

Indlæg af JRA »

JRA skrev: 25 dec 2022, 13:54

Jeg var for hurtig til at svar uden at have gennemprøvet forslaget rigtigt…😞 jeg kan stadig kun “flytte” et element ad gang selvom jeg markerer flere ? Hvordan flytter man flere elementer ad gangen???🤔

Glædelig “bagjul”🎄

Beklager mit indlæg: jeg forsøgte at ændre min sporplan via app’en på min pc og der er det kun muligt at flytte et element ad gangen, hvorimod at redigering direkte på CS3 rigtignok giver mulighed for at flytte alle elementer på en gang👍

Besvar