Er dog noget udfordret af bemselyden som jeg ikke kan slå til.F5 er off,og jeg har ændret på værdierne i cv 64,163 og cv164 men intet virker.Programmerings boksen er en IB 2 og indstillet til dcc.Er der nogen her på forum som har et godt råd ?
Som Klaus skriver: Først skal du resette dekoderen (8 ind i CV 8). Jeg har ikke lige tjekket hvad dine CV ændringer skulle gøre. Men det er vigtigt at vi lige er 100 på, at den er på sine fabriksindstillinger.
Vigtigt at forstå: Bremselyden er afhængig af hastigheden på lokomotivet. Den kommer kun hvis loket bremser meget hårdt. Når du oplever at bremselyden ikke kommer frem, så kan det være fordi du kører for langsomt og bremser for let.
Fuld hammer på (sørg for at have nok plads på sporet) og så knald bremsen i (drej knappen hurtigt i bund, ikke nødstop). Se hvad der sker.
Hvis bremselyden kommer frem, så fungerer det som det skal. Du kan så prøve dig lidt frem og se hvor grænsen for bremselyden går. Hvis du synes det er for meget hastighed, så kan vi justere den ned, så den kommer oftere.