IPad & CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1544
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

IPad & CS3+

Indlæg af bygger01 »

Da efter en pause ville bruge min iPad sammen med CS3, kom der blot en sort skærm.

Jeg prøvede med IP adressen i søgefeltet på Safari, men det hjalp heller ikke.

Har kigget på adressen på CS igen, og den er ændret fra 30 til 31 uden min “hjælp”.

Så slettede jeg apps’en/bogmærket og har igen skrevet min nye IP’er i Safari, og skærmen melder Märklin fehler.

Jeg søgte også her på Baneforum om der har været indlæg om samme problem og fandt kun, at hvis ryddede web data i Indstillinger/Safari så skulle det hjælpe, så det er også forsøgt.

Så er der råd at hente ?

Også om hvorfor IP adr. er ændret ?

De gamle Märklin Apps fra CS2 virker, men de kan ikke styre sporskifterne.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

PerR
Ledvogter
Indlæg: 199
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: IPad & CS3+

Indlæg af PerR »

Hej Jørgen.
Med hensyn til IP adressen , så anvender CS3 normalt DHCP, hvor det er DHCP serveren i din router der tildeler IP adressen.
Jeg har ændret indstillingen i min router så CS3 får tildelt den samme IP hver gang og det vil jeg anbefale at alle gør.
Den eneste erfaring jeg har med Apple produkter er at der tidligere har været problemer med at loade lokomotiv liste og andre lister fra CS3 hvis lokomotiv listen har været for stor (over 140).

Mvh Per

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1544
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IPad & CS3+

Indlæg af bygger01 »

Du kan næsten trække 100 fra de 140, så der er ikke et problem der, hvis jeg kunne komme i gang med iPad'en ......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1544
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IPad & CS3+

Indlæg af bygger01 »

Med hensyn til adresserne sluttede den gamle med .86.30, medens den nye er .86 .31 !

Betyder mellemrummet efter 86 noget, og hvis det er sådan, skal det så blot være et mellemrum eller …..

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

pejft
Godsforvalter
Indlæg: 103
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: IPad & CS3+

Indlæg af pejft »

Jeg gør ligesom Per … altså lader Routeren tildele IP-adresse.

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1544
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IPad & CS3+

Indlæg af bygger01 »

Så skulle der prøves igen, og nu kom det til at virke.

Først prøvede jeg med den nye adresse med min gamle padde og bagefter med den nye 12/13 tommer, men det virkede ikke.

Efter at have læst PerR danske manual for CS3, hvor under pkt. 5 stod, at man skulle indtaste under CAN & broadcast IP adr. ( dog med 255 som sidste cifre ), så det blev tastet ind.

Og med den nye IP adr. sluttende på 68.31 er begge padder nu tilknyttet …..

Så alt er nu i orden igen og tak til dem, der skrev ….

Dog et sidste ? / Var det indtastningen af .255, der åbnede op ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar