RailMagic

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Sørentilsig
Stationsbetjent
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19 sep 2017, 07:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin k
Geografisk sted: Brønderslev

Re: RailMagic

Indlæg af Sørentilsig »

Nu har jeg fået tid til at komme i hobbyrummet igen.
Vi fandt ud af i foråret at der var problemer med magnetfeltet, når der ligger magneter under k-skinnerne(de har metal net til midterleder).
Det blev der arbejdet lidt på at løse fra Railmagic.
Men nu er der nyt fra ham igen.

Denne gang har han udviklet noget helt nyt , og indtil videre gratis togstyrring.
Jeg har kun kigget lidt på det.
Gå ind på railmagic og download det. Hvordan det lige helt virker har jeg ikke helt gennemskuet endnu, og det er stadig under udvikling.men spændende ser det ud.

Søren Tilsig
Bygger på 3skinne moduler
Brønderslev
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: RailMagic

Indlæg af Søren »

Så han har droppet det andet?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Sørentilsig
Stationsbetjent
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19 sep 2017, 07:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin k
Geografisk sted: Brønderslev

Re: RailMagic

Indlæg af Sørentilsig »

Tjaa..det ved jeg ikke helt..men jeg kan spørge ham. Har gang i mail korspondance omkring opstart at det nye
Projekt

Søren Tilsig
Bygger på 3skinne moduler
Brønderslev
pejft
Stationsforstander
Indlæg: 99
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: RailMagic

Indlæg af pejft »

Når jeg ser på Railmagics hjemmeside, kan jeg ikke se noget, som peger på det tidligere projekt. Nu ser jeg et projekt med software, måske? en central under udvikling, nogle prototyper til diverse elektronik primært vedr. sporskifter.

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: RailMagic

Indlæg af Søren »

Når jeg ser på Railmagics hjemmeside, kan jeg ikke se noget, som peger på det tidligere projekt. Nu ser jeg et projekt med software, måske? en central under udvikling, nogle prototyper til diverse elektronik primært vedr. sporskifter.

Præcis. Det virker som spredehagl, så rammer vi noget. Personligt, så tror jeg det er bedre at satse på noget etableret. En DCC dekoder til sporskifter og så er du kørende, der er et hav af producenter og masser af centraler. Hvorfor satse på noget som én mand laver og kun ham. Det er for mange æg i én kurv.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Sørentilsig
Stationsbetjent
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19 sep 2017, 07:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin k
Geografisk sted: Brønderslev

Re: RailMagic

Indlæg af Sørentilsig »

Tjaa..jeg ser det som spændende med en ny måde at tænke på.
Jeg er igang med at teste hans i øvrigt gratis software.
Indtil videre så kan man jo bruge den slags dekoder man har lyst til, og det tror jeg ikke der bliver lavet om på
Men det er jo et frit land....så man kan gøre som man vil..
Go dag.

Søren Tilsig
Bygger på 3skinne moduler
Brønderslev
hxmiesa
Trafikelev
Indlæg: 8
Tilmeldt: 01 feb 2021, 12:48
Digital: Nej
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

Re: RailMagic

Indlæg af hxmiesa »

Det er OK at RailMagic forsoeger sig med noget nyt, Men HVAD SKER DER med de underjordiske magnetfelter???
Efter saa megen tid og korrespondence i flere forskellige fora, virker det da ikke saerligt serioest/trovaerdigt/tillidsskabende at denne nye idé helt forsvinder...
Er det droppet/opgivet?
Er ideen blevet "koebt" af en anden producent? -For at blive markedsfoert paa et senere tidspunkt? -For at blive holdt tilbage forever, saa man kan fortsaette med at saelge de oprindelige (klassiske) produkter?

SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Indlæg: 103
Tilmeldt: 02 okt 2011, 15:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Re: RailMagic

Indlæg af SteamPunkLolcat »

hxmiesa skrev: 07 nov 2023, 12:57

Det er OK at RailMagic forsoeger sig med noget nyt, Men HVAD SKER DER med de underjordiske magnetfelter???
Efter saa megen tid og korrespondence i flere forskellige fora, virker det da ikke saerligt serioest/trovaerdigt/tillidsskabende at denne nye idé helt forsvinder...
Er det droppet/opgivet?
Er ideen blevet "koebt" af en anden producent? -For at blive markedsfoert paa et senere tidspunkt? -For at blive holdt tilbage forever, saa man kan fortsaette med at saelge de oprindelige (klassiske) produkter?

Sandsynligheden for en sammensværgelse er vist meget lille, det er nok nærmere gået op for udvikleren hvor svær en opgave det er han har givet sig selv.

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: RailMagic

Indlæg af Søren »

Er ideen blevet "koebt" af en anden producent? -For at blive markedsfoert paa et senere tidspunkt? -For at blive holdt tilbage forever, saa man kan fortsaette med at saelge de oprindelige (klassiske) produkter?

Haha, næppe! Der tillægger du producenterne meget mere intelligens end de har (og kapital). Nej, du skal se, som Morten også er inde på, der er nok en grund til at tingene, efter så mange år, stadig er som de er. Digitale signaler gennem sporene (DCC, som begreb) er den mest stabile måde at gøre det på.

Af nye tiltag synes jeg Hornby's HM 7000 dekodere og tilbehør er det mest innovative jeg længe har set. Det har virkelig potentiale, men Hornby har så valgt at ignorere den enorme mængde lokomotiver med Plux 22 stik, og afhængighed af SUSI. Så en komplet adoption af systemet, og fuld udnyttelse af potentialet, kan vi som europæiske brugere skyde en hvid pil efter.
Systemet kommer først til sin ret, når du kan kassere din central og gå all-in på styring via appen. Ellers er det "bare" en ny dekoder - endda med væsentlige mangler sammenlignet med f.eks. ESU, Uhlenbrock og Märklin (ingen forstærkede AUX3 og 4, ingen SUSI, ingen funktionsmapning m.v.).

Hornby kigger på forstærkede AUX3 og 4. Men de har ingen planer om Plux 22 eller funktionsmapning på nuværende tidspunkt. Så det varer længe før det er relevant, hvis nogensinde.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar