CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
bygger01
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

CS3

Indlæg af bygger01 »

Har lige haft besøg af nogle børnebørn, og de skiftede nogle spor direkte på drevene.

Findes der en funktion, så når man starter en CS3 op, kan få den til at "køre" alle magnetartikler igennem, så alle bliver skiftet, så skærmen stemmer overens med virkeligheden ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Mogens
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: CS3

Indlæg af Mogens »

Mig bekendt laver du en hændelse der indeholder det du efterspørger.

Hændelsen udløser du så selv manuelt.

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

God ide ......

Mener du ikke med den hændelse, at jeg laver en "special", der indeholder alle drev på sporskifter & krydsspor ?

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Mogens
Lokomotivfører
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Indlæg af Mogens »

Lige præcis, således at dit anlæg "står" som du vil have det.

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

ptmadsen
Godsforvalter
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af ptmadsen »

Hej Jørgen!
Da du jo ikke har en reel elektrisk positions tilbagemelding men en der er software styret i CS3eren, vil det være den af softwaren sidste udførte kommando der vil vises på din skærm.

Venlig hilsen
Peter Madsen

https://petermsgarage.blogspot.com/

Godsbanen
Lokomotivfører

Indlæg af Godsbanen »

Man skal vel lave en hændelse hvor alle sporskifter i farezonen pga børnenes leg aktiveres to gange. Så vil alle de urørte skifter være tilbage i den position, de havde før "pilfingrene" var på spil.

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Det er på en måde også det, jeg søger, når de børnebørn går ovenpå og leger med tog.

Det er for få nogle sporskifter tilbage til det, CS troede inden de unger gik ovenpå og håndskifter forskellige drev.

Du må ikke blande dette ind i mine problemer ( hvor nogle tror, at jeg ved midnat kravler rundt og skifter ledninger ) med de mærkelige ændringer, der sker fra tid til anden med Lenz LS150 dekoder, som lige nu bliver forsøgt med blive ændret på anden vis.

Først og fremmes er der i dag bestilt 3 stk. m83 til test om de vil opføre sig anderledes i forhold dem fra Lenz.

Og for det andet er min store støvsuger blevet forbundet til et vægstik, så den ikke kreerer et magnetfelt under banen med mine 230 volt ledninger under banen. Det gøres for at forfølge et andet input.

pejft
Stationsforstander
Kontakt:

Indlæg af pejft »

Jørgen,

Jeg har en hændelse, som sætter alle artikler m.m. til "basis". I sin tid havde jeg WinDigipet (12 magnetartikler i gratisversionen). Der var en "basisindstilling" pr. magnetartikel, så man kunne lave grundopstilling. Om den fortsat har det, ved jeg ikke.

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

Besvar