MZ 1457 er her oprangeret i Fredericia
med sin støttepædagog og godstog til Herning og videre til Rønland..
Heldigvis er Midtjyskes MX Tørfisken blevet godkendt med Ertms,
så mon ikke også DB Cargo Mz bliver godkendt,
så der er flere maskiner og tog,
som kan kan komme ud på strækninger med det nye signalsystem
Oprangering 692 MZ 1457 2024-04-02 Fredericia
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1480
- Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Oprangering 692 MZ 1457 2024-04-02 Fredericia
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4586
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Oprangering 692 MZ 1457 2024-04-02 Fredericia
Hvad er meningen med støttepædagogen?
Den kan vel ikke forspandskørsel med MZ?
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5299
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Oprangering 692 MZ 1457 2024-04-02 Fredericia
MZ'eren er vel bare en dummy der bliver skubbet rundt?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1602
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Oprangering 692 MZ 1457 2024-04-02 Fredericia
Jeg går ud fra at fotografen er lokomotivfører !
Og så vil jeg spørge om:
Kan man mærke / føle - når man sidder der oppe i snuden - om der 1 eller 10 vogne bagefter ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1480
- Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Re: Oprangering 692 MZ 1457 2024-04-02 Fredericia
da MZ ikke har fået indbygget ERTMS endnu, bliver Z70 Pia slæbt med til Vejle
hvorefter at MZ ogZ70 Pia skifter plads, så Z70 Pia kommer foran
da den har indbygget ERTMS pg må køre strækninger med ETCS
som der er på strækningen fra Vejle og til Herning
så er 1 lokomotivfører på hvert lokomotiv,
lokomotivføreren på Pia, står for at kørslen, med at læse signaler og bremse,
lokomotivføreren på MZ skal bare bruges til at levere trækkraft.
heldigvis er MX 1025 Tørfisken for nyligt blevet godkendt med ERTMS
så burde den kunne klare kørslen alene
og hvis det er brug for, så kan den få en MZ til at hjælpe sig.
man kan jo altid mærke om der kommer flere vogne på
1 vogn er næsten som tom maskine,
med 10 vogne er det lidt sjovere
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital