Nu når der åbnet for mine mærkligheder, så vil jeg gerne komme med følgende teori …..
Jeg har nu installeret 8 nye bremsemoduler, og en dag, da jeg sad nedenunder banen og forsøgte at få sammenhæng mellem et signal / Viessmann vingesinal 4500 og et modul, så lukkede min AC trafo. 60032 ned, og efter et lille minut åbnede den, men det hele fortsatte i en uendelighed.
Jeg troede først, at det var en kortslutning, men kom senere til den konklusion, at det var en overbelastning, så en ny blev købt.
Og da den blev installeret på halvdelen af banen, har der været fuldstændig ro.
Før har jeg set nogle af LED’erne f.eks. i nogle forsinkelsesprint, at de kunne blinke på samme måde, men det kom ud af det blå og så var det væk igen.
Der var efterhånden tilsluttet ca. 100 magnetartikler + ca. 15 forsinkelseprint + mindst 15 Uhlenbrock bremsemoduler + div. print fra Litra.DK + vel 200 LED’er og sikkert noget mere til den AC trafo.
Denne bliver startet op, når der kommer strøm på CS3, og jeg har faktisk altid troet, at der var strøm nok.
Så inden, der kom den nye trafo. på, målte jeg forbruget i tomgang til til ca. 1,7 amp., og trafo’en giver 32 VA.
Nu kommer vi til slutningen, for der næsten ikke det sporskifte eller …, hvor der er sammenhæng mellem CS3 skærm og virkelighed !
Så mon ikke banen i længe har haft en overbelastning af den første trafo. og det er det “blinkeri”, der har forårsaget alle mine problemer og indlæg ??