Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg forsøger at sætte et fremskudt signal op på dekoderen, men har lidt udfodringer.
Der findes jo ikke et færdigt signal at vælge i Lokprogrammer, så jeg har forsøgt at få andre signaler med samme antal lamper til at fungere som blinkende lsmper, men det kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har forsøgt at opsætte en alternativ konfiguration (2) men dette fungerer heller ikke.
Er her nogen, der kan assistere med gode råd til at løse knuden?
Udfordringen ligger i, at et F-signal blinker - det gør ingen af de signaler der lagt ind. Jeg har testet, og forsøgt at rette indstillingerne. Det virker bare ikke, og manualen siger, at man ikke kan rette i de enkelte signaler, men skal oprette et nyt.
Så er det min film knækker bare lidt :) jeg har aldrig prøvet at rode med xml, så måske det er simpelt ... men det kræver man ved hvordan det skal gøres :-)
Såvidt jeg lige husker kræver det kun de tre linjer her at få en lampe til at blinke (Første linje skal erstatte eksisterende linje):
<sp:setting name="mode">12</sp:setting>
<sp:setting name="light.duty">128</sp:setting>
<sp:setting name="light.period">14</sp:setting>
Jeg har lige forsøgt at bikse et 2 begrebs F-signal - men har ikke mulighed for at teste lige nu
Jeg har vedhæftet mit eksperiment - de to filer skal lægges hhv. i SignalAspects og undermappen Images