Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Jeg har nogle problemer med min Märklin kran 49570( sé venligst medfølgende billeder): torvet til krogen er blevet viklet rundt om rullen, hvilke forhindres af vægt på krogen, som jeg selvfølgelig også har haft, men alligevel er dette sket.
jeg har faktisk fået løsnet en del af torvet selv, men der er et tandhjul i hj. Side af rullen, hvor torvet også er viklet ind og hvor det er svært at løsne: er der nogen af jer, der har erfaring med dette? Evt. hvordan man tage overdelen af kranen, så man komme til at frigøre torvet?
Det er noget "pullerværk" det der "tovtrækkerti" , min anbefaling er at sende kranen til reparation. Det er simpelthen for at undgå at forværre problemstillingen. Du kan evt. skrive ned til Märklin Service og forklare problemstillingen. Se hvad de siger, alternativt høre din forhandler.
Det vil være synd, at "fumle" kranen endnu mere i stykker. Den er trods alt ikke helt billig.
Du har helt ret i dit svar: reparation hos Märklin som det eneste rigtige.
Men…jeg er stædig, så i formiddag gav jeg det lige en chance til og for at gøre en lang historie kort, så lykkedes det denne gangefterfølgende havde det bageste torv så også sat sig fast tillige med torvet oppe i krogen, men det hele løste sig, så nu kører den perfekt igenmen jeg vil ikke anbefale andre at prøve: der er meget lidt plads at arbejde på…
Jeg viste desværre ikke hvordan jeg skulle trække opslaget tilbage-beklager