Jeg har lånt et digitalt Märklin startsæt nr 29450. Når jeg slutter strømmen, viser kontrolboks en intet lokomotiv og stop. Uanset om jeg prøver at starte lokomotivet op ved kontrolbokseñ eller med kortet, sker der intet. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad problemet er?
Mvh dampivan.
Digitaldrift
-
- Trafikelev
- Digital: Nej
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: M skinner
Digitaldrift
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Skinnesystem: Märklin K+C
- Geografisk sted: DK-4070
Re: Digitaldrift
Når man tænder for strømmen til din MS2 kontrol boks, så vil der ikke være strøm ud til sporet.
"STOP" knappen vil vise rødt lys, og det kræver et tryk på STOP på STOP knappen for at der kommer strøm på sporet.
Din MS2 kontrol boks har mulighed for at "gemme" op til 40 lokomotiver i dens hukommelse, hvis den er opdateret til nyeste version (4.15).
I bunden af vinduet er der plads til at vise om der er lokomotiver i hukommelsen, og hvis der er så vil der vises en lodret streg for hvert lokomotiv.
Hvis feltet i bunden af vinduet er helt tomt, så må du først indlægge lokomotivet, da lokomotiver i startsættet er leveret med en "fx" (MM) dekoder. Det kræver en mfx dekoder hvis MS2 automatisk skal indlægge lokomotivet i hukommelsen.
Hvis feltet i bunden af vinduet ikke er tomt, så må prøve at skifte til næste lokomotiv i hukommelsen ved at trykke på knappen med det hvide lokomotiv. Der viser en lys firkant ved det lokomotiv der er vist, og hvis pladsen er tom, så vil der være et "+" i firkanten.
Når man har trykket på knappen med det hvide lokomotiv adskillige gange, så vil man nå til enden af listen, og næste gang der trykkes, så kommer man til det første hukommelsen.
Du kan indlægge et lokomotiv hvis du stiller dig på en tom plads i hukommelsen "intet lokomotiv" vises øverst.
Dernæst kan du trykke den røde SHIFT knap nede, samtidig med at du trykker på knappen med det hvide lokomotiv.
Så vises der et billede med en tekst nummer to fra oven,, der hedder "Fra database". Man vælger denne option ved at trykke på nummer tre sorte knap for oven i den venstre side. Nu kan du scrolle op og ned i listen ved at trykke på de to sorte knapper i midten til højre. Du scroller op med nummer 2 fra oven og ned med nummer 3 fra oven.
Scroll ned til du finder nummeret på dit startsæt (29450 samt E 186 103).
Nu kan du vælge lokomotivet, ved at trykke på den af de to midterste sorte knapper til venstre der er ud for det lokomotiv du ønsker at indsætte.
Nu skulle du være i stand til at køre med lokomotivet, hvis lokomotivet ikke har fået ændret adresse siden det har forladt fabrikken, men husk lige at checke om det røde lys i STOP knappen er slukket.
Adressen er nu lagt ind som MM 24.
Hvis adressen er blevet ændret, så kan du også prøve den udmærkede "Hent" funktion der er i MS2.
Det gør du ved:
Du kan søge efter et lokomotiv hvis du stiller dig på en tom plads i hukommelsen "intet lokomotiv" vises øverst.
Dernæst kan du trykke den røde SHIFT knap nede, samtidig med at du trykker på knappen med det hvide lokomotiv.
Så vises der et billede med en tekst nummer to fra oven,, der hedder "Fra database". Du scroller ned til "Hent" med den sorte knap nummer 3 fra oven i højre side
Nu søger MS2 og viser lokomotivet hvis den kan finde det.
Undskyld den lidt lange tekst, men jeg var lidt usikker på hvilken del du var usikker på.
Mvh Per
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Digitaldrift
Flot vejledning og ligetil at gå til ......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).