Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Jeg har fået fat i en transformator transport “Schnabelwagen” Märklin 48295, men desværre uden manual.
Jeg har dog fundet en Trix manual i forhold til vognen, -dog viser den ikke, hvordan man kobler vognen fra hinanden, når den først er samlet( 72 cm lang), men måske er det ikke meningen, at den skal kunne skilles ad igen, når den først er samlet?
Håber, nogen har erfaring med denne vogn og kan hjælpe?
Jeg fandt den samme vejledning. Man kan se, at den lange, røde overdel (bæredelen) bliver klikket ned i hjul/bogie-delen i hver ende. Hvis man vender det hele på hovedet, eller blot på siden, kan man så ikke komme til at klemme plastiktapperne sammen med en fin tang, så overdelen kan frigøres?
Link til "vejledningen": https://static.maerklin.de/damcontent/d ... 535705.pdf
Det har jeg prøvet, men desværre er vognen lukket nedenunder, hvor beslagene klikkes på plads. Beslaget kan dog skrues ud, men jeg tror ikke, at det hjælper?(da vogndelen jo fortsat er klikket på…)
Jeg har også prøvet om, der er en eller anden låsemekanisme ,der skal udløses? -men sådan en har jeg ikke kunne finde?
Det hjælper heller ikke bare at forsøge at hive dem op igen: de sidder fast!
Det virker som om, at når vogndelene først er sammenkoblet, kan de ikke skilles ad igenhvilke dog virker lidt besynderligt?
Ja jeg gætter selvfølgelig kun. Hvis det skal forstås sådan at beslaget, der kan skrues af, sidder i bunden af delen med hjulene og altså dækker for det hul, eller skakt, hvor overdelen er "klikket" ned, burde det være adgangen til at kunne adskille modellen?
Jeg kiggede på forskellige links og videoer af vognen. Bl.a. denne
En anden løsning kunne være, at der på oversiden af hjuldelen var nogle af "plastikdimserne" der kunne skubbes til side, således at overdelen kunne frigøres... (men rent gæt).
Endnu engang tak for at du har kigget på det igen(fin video i øvrigt ) -jeg er pt i sommerhus, men kigger på vognen igen, når jeg kommer hjem, om der er noget, som jeg har overset?
Ellers må jeg lade vognen være samlet, selvom den fylder…