Hej,
Jeg har nogle Märklin dværgsignaler, som jeg gerne vil styre ved hjælp af en M84. Det virkede fint på mit tidligere layout, men nu kan jeg ikke få det til at virke. Jeg skulle selvfølgelig have skrevet ned, hvordan jeg fik det til at virke, men dengang virkede det så oplagt.
Jeg har købt de billige "Start up" udgaver (74371) og klippet stikket af. Så har jeg to ledninger: lyseblå og mørkeblå. Hvis jeg sætter dem direkte til B og O, lyser signalet, så det fejler ikke noget.
På M84 er der tre indgange: grøn, rød og en midterindgang uden nogen farve. Jeg har prøvet alle kombinationer af disse tre med de to ledninger fra signalet, men der sker intet. Jeg har også prøvet at forbinde den midterste indgang på M84 til både B og O, men der sker heller intet.
Så vidt jeg har forstået, er M84 blot simple relæer, som fordeler midterlederen til rød eller grøn, men så kan jeg pludselig ikke gennemskue, hvordan jeg får både B og O til signalet.
Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt? M84'eren er tilsluttet, og jeg kan betjene den fra min CS3+ (kan både høre og se på LED'erne, at den er i live).
/Michael