CS3 opdaterer tit med et mfx lokomotiv

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
bygger01
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

CS3 opdaterer tit med et mfx lokomotiv

Indlæg af bygger01 »

Jeg opleverer som regel, at når vores CS3+ startes op, så er der lige et eller andet mfx lokomotiv, der skal opdateret / indlæses.

Boblen, der oplyser, hvad der sker, kommer med flere tekst bobler, og LED dioder blinker regelmæssig.

Det sker tilfældigt, men som regel er det lokomotiver, der holder stille på en station og sikkert med f.eks. lys på.

Nedlukningen af CS3 sker altid via ikonerne og ikke med stopknappen.

Er der en logisk forklaring på det ?

Den anden dag var der pludselig også en hændelse, der var stået af, men det skal først undersøges, inden I igen hører fra Spørge Jørgen.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

bygger01
Lokomotivfører

Re: CS3 opdaterer tit med et mfx lokomotiv

Indlæg af bygger01 »

Mit sidste problem med hændelsen er løst af sig selv, og det er på en måde ikke betryggende…..

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

bygger01
Lokomotivfører

Re: CS3 opdaterer tit med et mfx lokomotiv

Indlæg af bygger01 »

Jeg har haft sagen oppe på Märklin-user.net, og her er jeg blevet anbefalet at ændre metode ved nyregistrering af nye mfx dekoder + evt. små ændringer som bremselængder o.s.v.

Det kan læses her:

https://www.marklin-users.net/forum/pos ... post686762

Besvar