Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
ESU 58449
LokSound 5 - 21MTC "MKL"
Passer de til alle nye Märklin lokomotiver efter 2008 og som ikke har softdrive sinus?
Når jeg læser Märklin vejledninger der ligger ved deres lokomotiver kan jeg ikke se AUX udgange beskrevet nogen steder.
Andre producenter har en side hvor der står hvilke AUX udgange der er og hvad de er benyttet til, er den eneste mulighed med Märklin lok at prøve sig frem
når lokomotivet er på programmerings sporet?
Ved langt de fleste Märklin lokomotiver kan du hente lydfilen til lokomotivet og åbne det i Märklin programmeringssoftware (er gratis) og se hvad udgangene bliver brugt til, samt om Aux 3 og 4 er forstærket.
Fantastisk hjælp :-) Jeg har dog ikke fundet ud af hvordan jeg ser om udgangene 3 og 4 er forstærket.
er det noget der fremgår af dette?
Jeg skal have en ESU dekoder i Märklin 36965
Baureihe 650 og vil gerne være sikker på jeg får den rigtige :-)
I følge mDT er Aux 3 logikudgang og Aux 4 forstærket udgang.
Som jeg ser det er kun Aux 3 i brug (interiørbelysning).
Hvorfor vil du skifte dekoder?
Det kan næppe være for lydens skyld. Den lydfil ESU tilbyder til BR 650 er da ukristeligt ringe. To motorer der startet og så ellers bare kører op i omdrejninger. Hvor fan.... er 4 trins gearkasse henne?
Hej Klaus
Har fået fat i en uden dekoder og derfor var tanken på en ESU dekoder. Men ud fra det du skriver bliver det Märklins :-)
Tak for hjælpen
Torben
Hej Søren
Gennem kammerat vidste godt han havde "pillet" men prøvede den med en anden dekoder jeg havde liggende så den kører fint skal "bare" have dekoder :-)
VH Torben