Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Hej allejeg har lige brug for nogle vurderinger fra kvalificerede modelbane folk, så det må jo være det rette forum: jeg har været heldig at købe en brugt (og defekt) N-maskine fra Märklin 37818. Lok’et melder fint ind på min CS3 og har alle lydfunktioner samt lys men kan ikke køre-umiddelbart da den kom på sporet inden den blev indlæst, kørte den dog uden styring fra CS3’eren. Jeg har også forsøgt at indlæse den på min ECOS, hvor jeg dels har oplevet at togets lys blinker samt at ECOS’en ikke kan indlæse toget, men i stedet går i nødstop under forsøget på at indlæse toget. Jeg tænker, at toget har brug for et besøg hos Märklin medmindre, at nogen af jer måske har nogle bedre forslag?
Jeg har også oprettet dette opslag i MIST-Zealand for evt. også at få hjælp derfra…
Både ja og nej: på ECOS kan jeg høre mortolyd(meget svagt) inden den går i nedlukning, men ikke på CS3: der er fuld damplyd, som hvis den kørte…men den bevæger sig ikke… dekoderen er nulstillet