Jeg kan konstatere at min CS3+ ikke afspiller de lydfiler som er indeholdt i diverse hændelser. Jeg kan se at hændelsen bliver afviklet, men lydfilen bliver ikke afspillet.
Lydfilerne findes på SD kort, som sidder i CS3.
Når jeg på CS3 kigger på SD kortet, kan jeg ikke se andre foldere end "BSCKUP", men hvis jeg kigger på SD Kortet på min PC findes følgende foldere: "CS3", "BACKUP", "LOKICONS" og "WAW", og i folderen "WAW" findes alle lydfilerne.
Alle lydfiler har altid virket, men virker nu pludselig ikke,. Jeg tænker at fejlen skyldes at CS3 af en eller anden grund ikke kan se folderen "WAW" på SD Kortet. Er der mon nogen som har et bud på hvad problemet kan være.
Mvh
Preben
CS3 afspiller ikke lyd
-
Lyne Preben
- Ledvogter
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Lyne
CS3 afspiller ikke lyd
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
-
Mogens
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Märklin C cs 3 + med tp link
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: CS3 afspiller ikke lyd
Prøv at klikke på filen og skru op for lyden, der er noget med at i en opdatering tidligere blev "lyden automatisk skruet ned.
Med venlig hilsen
Mogens
Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.
-
Lyne Preben
- Ledvogter
Tak for svaret, men jeg kan jo netop ikke se filen, og kan derfor ikke åbne den.
Men, Efter af anlægget har været startet og lukket ned, 3 gange, med 2 døgns mellemrum, virker det hele nu igen - meget mystisk.
Nu er der så kun et "Lydproblem" tilbage. Tilsyneladende sker problemet fuldstændig tilfældigt, men nogen gange starter afspilningen med helt normal volumen styrke, men pludselig midt under afspilningen skrues der helt vildt op, således at lyden bliver totalt overstyret for resten af afspilningen. Næste gang en lydfil aktiveres, er volumen igen helt normal, også hvis det den samme lydfil som aktiveres igen.
Mvh
Preben
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
-
Joakim
- Trafikelev
- Skinnesystem: Märklin M og K
- Geografisk sted: Gentofte
Rart at se, at jeg ikke er den eneste, der slås med mærkelig lyd afspilningsfænomener. Hos mig sker alle de mærkelige ting, når anlægget er konfigureret med en master CS3 og en slave CS3+. Slaven vil så kun spille på intern højtaler. Tror det er en bug!
-
Søren
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Jeg skal lige forstå. Slaven vil ikke afspille på aux porten, når den er slave, men gerne når den ikke er slave?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Lyne Preben
- Ledvogter
En lille opdatering af mit problem med at CS3 ikke afspillede lydfiler, og at jeg ikke kunne se listen med lydfiler når jeg forsøgte at sætte en lydfil ind i en hændelse.
Efter flere gange nedlukning/opstart (med dags mellemrum) virker alt nu igen, og jeg kan atter se biblioteket med lydfiler. Det skal bemærkes at jeg ingen ændringer har foretaget på CS3.
Men når vi nu taler om CS3 og lydfiler. Jeg har altid haft en mærkelig fejl når CS3 afspiller en lydfil. Fejlen opstår periodisk og det er tilfældigt hvilken lydfil det rammer.
Der sker det at der pludselig midt under afspilningen skrues helt vildt op for volumen og lyden så bliver helt overstyret. Næste afspilning af en lydfil er så igen med normal lydstyrke.
Mon andre også oplever det, og er den mon nogen forklaring på problemet?
Mvh
Preben
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk