Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg har lidt udfordringer med mit ene nye EG lokomotiv fra ACME. Jeg anvender en MS2 controller og både ved MFX indmelding og ved manuel indmelding på DCC adresse 3, virker ingen af lydfunktionerne. Ved MFX indmelding kommer alle de forskellige lyd og lys ikoner fint ind på min MS2, men der er bare ingen lyd, når jeg trykker på de forskellige F taster.
Jeg har ved MFX indmelding ændret den generelle lydstyrke, men det hjælper ikke. Der er fortsat ingen lyd. Ved DCC indmelding står volume konstant på "0" og kan ikke ændres. Det finder jeg også besynderligt ?
Er der nogen som har prøvet lignende og evt. kan give mig lidt tips/tricks ? Måske er det letteste at programmere CV værdier via DCC indmelding (MFX frakoblet), men dekoder manualen fra ACME er MEGET mangelfuld mht CV programmering m.m.
Hvis jeg stod med lokomotiver, ville jeg give dekoderen en reset.
Derefter slå mfx fra i centralen og manuelt lægge lokomotivet ind som DCC adresse 3 med funktioner og så teste om der kommer lyd.
Gør der ikke det, må dekoder eller højttaler være defekt og lokomotivet skal retur til forhandleren.
Hej Klaus,
Tak for svar. Det er faktisk også nogenlunde den samme opskrift, som jeg selv er kommet frem til.
Desværre er manualen fra ACME meget mangelfuld og der er (som jeg lige ser det) overhoved ingen beskrivelse af CV værdier. Ved du hvilken CV og værdi der nulstiller ZIMO dekoderen i ACMEs EG ?
Desværre er manualen fra ACME meget mangelfuld og der er (som jeg lige ser det) overhoved ingen beskrivelse af CV værdier. Ved du hvilken CV og værdi der nulstiller ZIMO dekoderen i ACMEs EG ?
Det bør være CV8=8.
Går ud fra at det er en Zimo MS dekoder.
Du kan altid hente den fulde vejledning til dekoderen hos Zimo