Hej Claus
Jeg kan ikke lade være med at tænke videre på dit problem. Og tag dette som udtryk for min positive interesse.
Som udgangspunkt går jeg ud fra, at det virkede med de gamle sporskiftedrev, men ikke med de nye.
Så jeg vil se på, hvilke elementer, der er involveret.
Strømforsyning.
Moppe har nævnt, at de måske bruger meget kraft. Hvis der kun omlægges et sporskifte af gangen, og transformeren ikke er belastet af alt mulig andet, burde den nok kunne trække drevene.
Hvis Traincontroller gerne vil omlægge flere til en togvej, kommer det an på, hvordan den gør det.
Sender den mange kommandoer samtidig (hurtigere end de 0,1 s), vil hver enkelt LS150 bare omlægge et drev af gangen. Hvis det involverer flere LS150, kan der omlægges lige så mange samtidig som der er LS150.
Og så skal der bruges megen kraft.
Sporskiftedrev
De gamle virkede åbenbart på 0,1 sekund.
Virker de nye, når du skifter dem enkeltvis, hvor du ikke er i stand til at gøre det på det næste indenfor 0,1 sekund?
Hvis de nye skal bruge mere tid, måske 0,2 sekunder, bør de virke enkeltvis, da de så får 0,2 sekunder (LS150-tid + Traincontroller tid).
Men kommer der en ny kommando fra Traincontroller efter 0,1 sekund, vil LS150 kun give 0,1 sekund og så gå videre med næste drev. Afhængig af de togveje, som sættes, kan det give forskellige uigennemskuelige resultater.
Jeg går ud fra, at du har testet, om der er friktion, der er større nu end før.
I vejledningen til drevene står bare, at de skal have en impulstid. De må ikke stå med strøm på hele tiden. Men desværre står der intet om den optimale impulstid og heller ikke om den maksimale tid.
LS150
Beskrevet under sporskiftedrev
Men det er et absolut must, at tiden er sat tilstrækkeligt til at drevet skifter. Afprøves ved at skifte enkeltvis.
Er det sådan, at problemdrevene er på samme LS150, så kod den om til 0,2 eller 0,3 sekunder. Må vises løsningen sig her.
Hvis det er meget gamle LS150, kan der være et problem på port 6, hvor tiden ikke kan stilles anderledes end 0,1 sekund.
Ledninger
Må være OK, da de virkede på de gamle drev
Traincontroller
Er der en pause mellem kommandoer. Det vil være at foretrække.
Ellers (hvis drevene skal bruge 0,2 sekunder eller mere) må impulstiden sættes sættes til 0,2 sekunder (eller tilsvarende mere) både i Traincontroller og LS150. Gerne lidt højere i Traincontroller som hos bygger01. Så blev visningen i CS3 bedre.
Min konklusion
Jeg ville starte med at teste drevene enkeltvis for at få styr på tiden i LS150. Måske som nævnt ovenfor.
Er der tegn på overbelastning af transformer bør det kontrolleres med volt- og amperemeter. Og udbedres efter behov.
Jeg glæder mig til at høre resultater af dine tests.
Med venlig hilsen
Erik Juul-Pedersen