Efter et par måneder stilstand ville jeg i dag køre lidt med mit tog, styret via PCen (enten WebApp, RealVNC Viewer eller Mobile WebApp).
Ikke helt til min store overraskelse er der (igen) intet af det, der virker. PCen kan ikke "fange" CS3 på nogen måde. Heller ikke via mobilen. Det link med adressen 192.168.0.131, jeg havde gemt, er ophørt med at fungere, både til PC og mobil.
I CS3 har værdierne tilsyneladende ændret sig selv. Nu står værdierne til:
IP-adresse: 192.168.0.100
Router: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS-server: 192.168.0.1
Er det bare generelt noget l*rt at styre CS3 via andre brugerflader end CS3 selv? For jeg synes godt nok jeg har haft ufatteligt mange problemer med det. Det er nu 3. gang at alt er holdt op med at virke efter kort tids stilstand. Det er som om det hele bliver nulstillet/ændret efter et par uger. Og man skal starte helt forfra, fra bunden af.
Jeg har desværre ikke særlig stort indsigt i, hvordan tingene de arbejder sammen (eller mod hinanden); PC, CS3, nano router, husets router samt et utal af informationer, der skal indtastes forskellige steder. Og jeg kan ikke fra gang til gang huske de mange steps man skal igennem for at få det til at virke. Selv om det som sagt er 3. gang at alt har nulstillet/ændret sig selv.