Efter at have forsøgt 10 gange med hhv. en dynamisk og en statisk IP adresse, så er konklusionen:
Dynamisk:
Det virker én gang pr. opstart af CS3. TP Nano Link skal nulstilles og opsættes fra bunden hver gang, da det ikke er muligt at se/tilgå oplysninger om "dagens nye IP adresse". Det har ingen betydning om jeg indtaster IP adressen som statisk i CS3 eller ej, da TP Nano Link som sagt ændrer IP adressen i det skjulte.
Det kræveren del tålmodighed at genopsætte TP Nano Link på PCen, da den skal nulstilles 5-10 gange, og browserens cache skal ligeledes slettes 5-10 gange, før PCen vil "glemme" at det ikke er husets faste router, men TP Nano Link, jeg vil tilgå, når jeg indtaster tplinkwifi.net i browseren.
Statisk:
Det virker ikke. Under opsætning af TP Nano Link vælger jeg muligheden statisk IP adresse, og indtaster f.eks. 192.168.0.100 (eller hvilken som helst anden), og disabler DHCP, tilslutter TP Nano Link og i CS3 angiver IP adressen til 192.168.0.100, Router(husets) til 192.168.0.1 (jf. netværksindstillingerne på min PC), subnet til 255.255.255.0 og DNS til 192.168.0.1, og trykker "Anvend", så forsvinder DNS, men de øvrige bliver stående. Herefter prøver jeg at tilgå 192.168.0.100 i browseren. Resultat:
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website. 192.168.0.100 var for lang tid om at svare.
Det er et irritationsmoment at skulle bruge op til en ½ time hver gang på at kæmpe med at nulstille og genopsætte TP Nano Link, og indtaste "dagens IP adresse" i CS3. Det har jeg hverken tid, teknisk indsigt eller tålmodighed til. Det er trods tog, der interesserer mig, ikke IT.
Så indtil Märklin (eller nogle andre) opfinder en nem og brugervenlig måde at projicere brugerfladen til en PC eller skærm, så må jeg holde mig til CS3s begrænsninger.