Drejeskive CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 263
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Drejeskive CS3+

Indlæg af sarby »

Hej.
Jeg har store problemer med mim Drejeskive 74862, jeg tror jeg har fået låst skiven, men hvordan får jeg låst drejeskiven op.
Vejledningen siger at jeg skal trykke på symbol nr2 fra oven (input - 6021/CS2), men jeg har en CS3+, hvor finder jeg knappen/symbolet?
MVH John

sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 263
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Drejeskive CS3+

Indlæg af sarby »

Jeg har lavet en ring omkring den knap jeg leder efter. PDF fil næsten nede i bunden.

Vedhæftede filer
bc538e9410745728db295ff0be966e2a1727252865.pdf
(6.5 MiB) Downloadet 35 gange
sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 263
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Drejeskive CS3+

Indlæg af sarby »

Hej.
Jeg har store problemer med min Märklin drejeskive 74862, den dreje, men sætter sig fast, jeg har skiftet den tomme og de der har spor til skiven. Intet hjælper. Jeg har også brugt en bordplade lavet hul og sat skinnerne fast. Jeg vil gerne have svar på to spørgsmål, er der en der kan hjælpe mig, jeg bor på Amager. Hvis jeg køber en anden skive et andet mærke kan den erstatte Märklin Skive, den skal kunne bruge min CS3+ og Windigipet.
Mvh John

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 355
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Drejeskive CS3+

Indlæg af Godsbanen »

Der er en længere officiel videoserie omkring drejeskiven. Video 2 viser hvordan den bruges med CS3. Knappen som du leder efter ses ikke i videoen.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5450
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Drejeskive CS3+

Indlæg af Søren »

Jeg har store problemer med min Märklin drejeskive 74862, den dreje, men sætter sig fast...

Hvis skiven sætter sig fast, så kontroller, at du har styr på de tapper der indikerer om et spor er et blindspor eller et depotspor.

Tappen kan sidde på to måder, men må KUN sidde på én måde. Hvis den vender forkert, vil skiven sætte sig fast.

Det er beskrevet i manualen:

Screenshot from 2026-06-20 06-27-25.png

Når du har kontrolleret dette, og hvis det stadig ikke fungerer, så kontroller at pladen er FULDSTÆNDIG lige. Hvis den bøjer eller lignende, så skiven sidder ujævnt, så kan det også påvirke dens evne til at dreje.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

sarby
Lokomotivfører
Indlæg: 263
Tilmeldt: 03 jan 2017, 16:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Drejeskive CS3+

Indlæg af sarby »

Hej Søren.
Tapperne sidder som de skal, er checket, skiven er lagt på en bord plade, sidder helt lige. Jeg har skruet tilslutningsskinnerne fast, der efter har jeg sat det hele fast på min bane. Alligevel kører den dårligt.
Mvh John

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5450
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Drejeskive CS3+

Indlæg af Søren »

Tilbage til forhandleren med den.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar