Remise / sporskifte

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
sarby
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Remise / sporskifte

Indlæg af sarby »

Hej.
Efter jeg er blevet træt af min drejeskive, vil jeg prøve med sporskifte. Jeg har 5 tilslutninger, 15 grader. Er der en der har de vise sten hvordan man får det tilsluttet skinner med sporskifte?
Jeg håber på ét positivt svar.
Mvh John

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Remise / sporskifte

Indlæg af bygger01 »

Du burde måske fortælle andre, hvilken skinnetype du forestiller dig ( på trods af du skriver, at du bruger C skinner ).

Det virker sådan for mig, at du skulle finde den gamle drejeskive 7286 …

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

marklinbygger
Godsforvalter
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M

Indlæg af marklinbygger »

kære sarby
du har købt en drejeskive til 3500 kr og fordi den ikke gør som den skal så giver du op - lad være med det
du kan få den til at virke - du skal bare have den rette løsning på dit problem
jeg ville være rigtig ked hvis det var mig der har sådan en til at ligge på en hylle og ikke kunne bruge den
hvis jeg husker rigtigt så var der et problem med en af de to nye modeller ( kan ikke huske hvad nummer det var )
men det var noget med de der tapper eller med den skive som slæden hviler på eller med den måde den bliver kodet på
hvad har du prøvet for at finde en løsning ?
så mand dig op og lad os give det et skud mere
mvh

ps
kan være jeg kan finde noget hjælp til dig andet sted men den må vi tage privat mellem os to

sarby
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af sarby »

Hej.
Du må gerne skrive direkte til mig PM.
Mvh John

marklinbygger
Godsforvalter

hej
nu er der nogen ting vi skal have på plads først
hvad har du gjort for for at sætte den op på din cs3 - mener du sagde du have sådan en og har du en brugsforviring og er den fra
kassen eller har du hented den fra Märklin - hvis du har hented den fra Märklin har du så sat den op iflg. den og er den på din cs3
som den skal
du sagde at den kørte dårligt - hvordan køre den dårligt - stopper den ikke ved det spor du vil eller køre den forbi eller hvad
jeg ved ikke om den er ny eller brugt ( betyder ikke noget for mig )hvis den er ny så skal vi passe på hvad vi laver med hensyn til
garanti på den
så giv alle de info du kan og grunden til det bliver herinde først er fordi der kan stadig være en hel masse hjælp at hente i dette forum for glem ikke at der en masse her der ved en hulens masse om Märklin
men som altid jo mere info du giver jo bedre svar og hjælp kan man få og ja jeg ved at når man kan no problem men når man ikke kan så er det noget snavs og det er der mange der ser stort på
mvh

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Baneforum er et forum med udvekling af erfaringer & løsninger, så det er fint, at du er begyndt at skrive i den åbne i stedet i PM !

Så kan alle lære noget .....

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

marklinbygger
Godsforvalter

til sarby
det lader ikke til at deres pm system virker
så du må sende mig en pm

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Du skal have en vis mængde offentlige indlæg, før du kan sende PM. Det er for at undgå at al kommunikation forsvinder ind i privatbeskeder.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

marklinbygger
Godsforvalter

der er den mest tynde undskyldning for ikke at kunne sende en pm jeg har hørt længe
det du gør med den måde er at han ( sarby ) ikke kan mødes med nogen der måske kan hjælpe ham
ja jeg har den mulighed men da jeg ikke tror at nogen vil have deres private info i klar text så at alle kan bruge dem i dette forum
så er den mulighed der ikke mere og du udelukker ham fra hjælp
det kunne tænkes at han har svært ved at beskrive 100% hvad den gør og det at sende en pm er vel ikke at sende alt hvad man har
af problemer ( kan være at nogen gør det. ved det ikke ) jeg gik ud fra at det var lavet så man kunne sende private ting over en pm
som køb/salg og hvad man ellers kunne gøre med en pm
og så til dit svar om hvorfor jeg ikke kan sende en pm
du skiver ikke hvor mange indlæg man skal have for at kunne gøre det , syntes du ikke det er for dårligt af dig
du gå ud fra at jeg ved det , men hvor skal jeg vide det fra hvis man ikke kan læse sig til det eller finde det et sted på dette forum
og i så fald hvor
mvh

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Søren skrev: 26 jun 2026, 18:45

Du skal have en vis mængde offentlige indlæg, før du kan sende PM. Det er for at undgå at al kommunikation forsvinder ind i privatbeskeder.

Det vidste jeg ikke, men det synes er godt tænkt, fordi det understøtter udbredelsen af information til flere ..

Plus at Baneforum og andre af den slags er bl.a. til løsning og forklaringen til alle, for hvis det ikke bliver holdt i hævd, så mister disse blogs fuldstændig deres grundlag, og det hele ender i ingen ting.

Det bør vi alle huske på, når vi sørger hjælp, er der måske andre andre, der roder med samme problem, og så - synes jeg - at det faktisk er en pligt som "spørger", at oplyse om problemet blev løst ( så igen til hjælpe andre ).

Der er også dem, der er i løbet af 1-2 dage, blot fremlægger problemet på flere medier og får der "hans" problem løst ved at at plukke fra forskellige medier.

Løsningen forsvinder for flertallet, men for den "egoitiske" er problemet løst.

Det er min mening ....

Besvar