2013 nyheder fra Roco og Fleischmann

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

2013 nyheder fra Roco og Fleischmann

Indlæg af Søren »

Hejsa

Roco nyhederne 2013: http://www.roco.cc/index.php?id=846
Fleischmann nyhederne 2013: http://www.fleischmann.de/index.php?id=835

Jeg bemærker især en BR 112 fra Roco, som kunne være interessant til mine regionaltog.
BR 112
BR 112
Alle startsæt nævner en "Digitalzentrale z21 for startsets" er der en som ved, hvad er forskellen på denne og den "almindelige" z21? Lad nu være med at gætte, jeg kan godt selv regne ud, at den formegentlig har mindre funktionalitet. ;-)

Jeg undrer mig desuden over, at der kun findes digitale startsæt, der lader sig betjene af en Android eller iPhone (og iPad). Jeg tænker mange ikke har sådan en enhed, hvilket fordyrer modeltogskøbet med (mindst) et par 1000 kr. for sådan en fætter. Det er altså ikke længere muligt at købe et startsæt, tage det med hjem og sætte det til. I hvert fald hvis du køber startsæt fra Roco eller Fleischmann. Det kan selvfølgelig være at eksisterende startsæt bliver i sortimentet, men det må tiden vise.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: 2013 nyheder fra Roco og Fleischmann

Indlæg af moppe »

Og en masse T2000 containerbærevogne.......Det bliver så dyrt!

Idet det kun er et nyhedskatalog, vil jeg da formode at en del af de billige startsæt de har med Lokmausen fortsætter, men på sigt vil den nok forsvinde. Den er trods alt gammel.
Angående styreenhed, så er der ikke mange hjem i Danmark der ikke har en eller anden fom for smartphone og WP7/Win8 (som du har) apps skal nok også komme.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Idet det kun er et nyhedskatalog, vil jeg da formode at en del af de billige startsæt de har med Lokmausen fortsætter, men på sigt vil den nok forsvinde. Den er trods alt gammel.
Angående styreenhed, så er der ikke mange hjem i Danmark der ikke har en eller anden fom for smartphone og WP7/Win8 (som du har) apps skal nok også komme.
Jf. Roco er der ikke planlagt nogle Windows Phone eller Windows 8 apps. Jeg kan godt forstå de tøver, men så sælger de heller ingen z21 til mig. :-) Roco ville i øvrigt ikke give mig protokolspecifikationen, så jeg kunne udvikle en Windows styreenhed til z21. Øv bøv! :?

Min pointe er sådan set blot, at de simple startsæt med en enkel digital styreenhed ikke må uddø. Hvis brugerne skal til at forbinde med mobiltelefoner, netværk osv. før de er i gang, så er der helt sikkert en del som bliver frustrerede i forsøget. Jeg mener, når brugerne kan have problemer med Märklins mobile station, som egentlig bare skal sættes til, så forestil dig problemerne med at forbinde z21 til en router og dernæst forbinde en mobiltelefon til routeren.

Vi burde måske netop købe en z21, så vi kan hjælpe alle de brugere der, fulde af frustrationer, skriver ind i fremtiden. ;-)

Med venlig hilsen
Søren

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Vi burde måske netop købe en z21, så vi kan hjælpe alle de brugere der, fulde af frustrationer, skriver ind i fremtiden. ;-)
Hvis du nu køber Z21, så skal jeg nok "købe" Android og iOS udstyr..;-)

Klaus
Litra ME
Ledvogter

Indlæg af Litra ME »

Tja jeg må nok også erkende at det var en fejl at købe en WP og så satse på at der ville komme gang i udviklingen af apps til den :(
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Litra ME skrev:Tja jeg må nok også erkende at det var en fejl at købe en WP og så satse på at der ville komme gang i udviklingen af apps til den :(
Ikke for at det skal blive en snak om WP, men: Jeg har på ingen måde sagt, at det var en fejl, blot for lige at slå det fast. :-) Jeg synes det er den bedste telefon jeg nogensinde har haft - min næste telefon bliver også en WP. Om Roco udvikler app til den eller ej må tiden vise. Der er andre tog-styrings-apps til den og de virker med Lenz, som er mit system.

Med venlig hilsen
Søren

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Hvis du nu køber Z21, så skal jeg nok "købe" Android og iOS udstyr..;-)
Jeg køber næppe en z21, jeg synes den er interessant, men så længe min mobil ikke er understøttet vil jeg ikke investere. Märklin understøtter kun iOS, så de har lignende udfordring, her er man dog ikke begrænset af at skulle eje en smartphone, da man kan tilslutte en Mobile Station.

Med venlig hilsen
Søren

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

På samme vis som du kan slutte en lokmaus til en z21.....

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

moppe skrev:På samme vis som du kan slutte en lokmaus til en z21.
Det kan du jo sige, men det er ikke noget Roco gør meget ud af at forklare. Så jeg tænker det mere er for bagudkompatibilitet end det er en fremadrettet feature. Derfor synes jeg ikke det er et validt argument.

Med venlig hilsen
Søren

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Det kan du jo sige, men det er ikke noget Roco gør meget ud af at forklare.
I det hele taget er de ikke særligt informative om ret meget med hensyn til z21......

Klaus
Besvar