Da jeg nu er ved at opbygge min nye mj og da den skal kunne fungere fuldautomatisk har jeg brug for lidt hjælp til evt. at udskifte de S88 moduler som jeg pt. anvender.
Jeg køre digitalt med Ecos II og Traincontroller ver. 7,0, H0 3-skinne drift, märklin C-skinner og pt. mangler jeg faktisk kun at tilbagemeldingen fungere problemfrit, og så selvfølgelig landskab og alt det der ;)
Sporplanen er fra Wintrack 8,0 og der er ca. 65 m skinner, som vist nedenfor i 4 niveauer.
Jeg har pt. 80 tilbagemeldinger med 5 stk. Viessmann 5217 moduler, men synes at der tit er forstyrelser/støj med besat tilbagemelding uden der er tog på det aktuelle spor.
Hvilke moduler vil kunne erstatte 5217 modulerne? jeg har set lidt på disse, http://www.digital-bahn.de/bau_s88n/sms88-n.htm, men jeg synes det er svært at læse sig til den "rigtige" løsning for mit vedkommende.
Er der nogle her på forummet som kan fortælle mig, eller anbefale hvilke moduler jeg skal bruge fra "digital-bahn.de" således jeg får et system der fungere uden "støj"
Mvh Claus
S88 tilbagemelding??
-
- Trafikelev
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Geografisk sted: Holbæk - Rosklide området
S88 tilbagemelding??
Mvh Claus Rasmussen
H0 3-skinne drift på C-skinner, Dansk og Tysk epoke 3 og 4, Esu loksound og Märklin mfx, Digital styring: ECoS II & Traincontroller ver. 7,0+TouchCab V 1.7.1
H0 3-skinne drift på C-skinner, Dansk og Tysk epoke 3 og 4, Esu loksound og Märklin mfx, Digital styring: ECoS II & Traincontroller ver. 7,0+TouchCab V 1.7.1
-
- Ledvogter
- Scale: N
- Geografisk sted: 8520 Lystrup
Re: S88 tilbagemelding??
Hej Claus.claus rasmussen skrev:Er der nogle her på forummet som kan fortælle mig, eller anbefale hvilke moduler jeg skal bruge fra "digital-bahn.de" således jeg får et system der fungere uden "støj"
Jeg syntes at du skal starte med at se lidt på dette indlæg.
http://www.baneforum.dk/viewtopic.php?f=6&t=114
Jeg har nu brugt disse moduler i 2 år , uden nogen form for problemer, modulerne er hjemme byggede i en " Slanket udgave " af de oprindelige fra Digital-bahn.de
Min begrundelse for at skifte fra de gamle S88 moduler var, ustabile tilbagemeldinger, diskolys osv.
Jeg bruger Windigipet, og måtte bare erkende at systemet bare ikke kunne laves stabilt nok, jeg havde da forsøgt med ALT, Netkabler med RJ45 stik , omsætter moduler og meget andet, men godt blev det aldrig.
Jeg har ingen erfaring med at sammenkoble den ny og gamle type moduler, da jeg tog en bestemmelse og udskiftede mit system totalt, hvilket jeg aldrig har haft grund til at fortryde.
-
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Hvad koster "hjemmebyggede moduler"?
Hvor kan man få fat i dem?
Fås de færdiglavede, hvis man nu ikke selv er for skrap med en loddekolbe?
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Ledvogter
Morgen .moppe skrev:Hvad koster "hjemmebyggede moduler"?
Gennem mig, eller evt. Haakon Hansen ( Litra.Dk ) , men det må man så selv aftale.
Ja printene /modulerne kan jeg godt leverer samlet og afprøvet
Prisen for et færdig samlet og testet modul med plads til 16 blokke er 275,-kr .
Jeg ville så også vælge at indsætte en Gen-Hsi interface i systemet, du opnår for det første en hurtigere data behandling, du få 2 kanaler til din rådighed, og ikke mindst du får en afskærmning mod dit digital system.
Dette modul kan også leveret samlet og testet , pris 260,-kr
Og så som det sidste for at fuldende hele systemet ville jeg sparke et N88 -Power supplay -V2 ind i systemet, igen opnår du større sikker hed, men også samtidig muligheden for fortsat evt at bruge dine gamle moduler af S88 typen.
Jeg har som sagt ALDRIG prøvet at sammensætte de 2 korttyper, og jeg aner ikke om det vil hjælpe på stabaliteten af de gamle moduler.
Hej Stig
Vi har flere af dine tilbagemeldings print, og vi har også konstateret at det ikke er lige godt, beskidte hjul kan være lidt af et problem samt beskidte skinner, vi kører 3 skinnedrift. Vi bruger WDP men har tidligere anvendt Itrain, og der var problemet ikke så mærkbart.
Men mange af vores vogne er af forskellige fabrikater jeg har bl.a. mange Lima B-vogne hvor jeg har skiftet hjulene ud da de er til en anden skinneprofil og er isolerede så det problem er løst, men vi får stadig dårlige kontakter, har du et godt råd, eller andre som har ideer. Det er som om kontakten fra skinne til modul ikke er kraftig nok, og at RJ45 kablet ikke er hurtignok til at bringe signalet til WDP. Hvad er dine erfaringer.
Med venlig hilsen
Jan Fjorbak
Vi har flere af dine tilbagemeldings print, og vi har også konstateret at det ikke er lige godt, beskidte hjul kan være lidt af et problem samt beskidte skinner, vi kører 3 skinnedrift. Vi bruger WDP men har tidligere anvendt Itrain, og der var problemet ikke så mærkbart.
Men mange af vores vogne er af forskellige fabrikater jeg har bl.a. mange Lima B-vogne hvor jeg har skiftet hjulene ud da de er til en anden skinneprofil og er isolerede så det problem er løst, men vi får stadig dårlige kontakter, har du et godt råd, eller andre som har ideer. Det er som om kontakten fra skinne til modul ikke er kraftig nok, og at RJ45 kablet ikke er hurtignok til at bringe signalet til WDP. Hvad er dine erfaringer.
Med venlig hilsen
Jan Fjorbak
-
- Ledvogter
Det du beskriver, er det sådan at signalet til blokken forsvinder, men kort efter igen så bliver aktiv.
Er det det har du mulighed for i WDP at opsætte en forsinkelse både på indkobling og udkobling af blok tilbagemeldingen, dette gøres under det enkelte blok nummer.
Manglende tilbage melding pga. snavs på skinner og hjul, tja der er kun en vej frem , nemlig rengøring :D
Er det det har du mulighed for i WDP at opsætte en forsinkelse både på indkobling og udkobling af blok tilbagemeldingen, dette gøres under det enkelte blok nummer.
Manglende tilbage melding pga. snavs på skinner og hjul, tja der er kun en vej frem , nemlig rengøring :D