Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af gmmz »

da jeg forleden var forbi Middelfart, fik jeg lige fotograferet nogle Willke Køretøjer

Unimog'en brugte de, sammen med skærvevognene til udlægning af skærver på begge sider af Lillebæltsbroen,

der bliver samtidig lagt nyt kraftig tagpap under skærverne, på beton delen af broen, for at beskytte betonen, der bliver skiftet skinner overalt,
og de er lige blevet færdig med den nordlige del af broen.
Moppe har jo efterlyst lidt diesel, så det får han her.
1 Unimog Zweiwege  køretøj 2013-07-22 Middelfart IMG_3205.JPG
2 Unimog Zweiwege  køretøj 2013-07-22 Middelfart IMG_3204.JPG
3 D-GBM 99 80 955 2 059-4 2013-07-22 Middelfart IMG_3203.JPG
4 D-GBM 99 80 955 2 060-2 2013-07-22 Middelfart IMG_3202.JPG
5 D-GBM 27 80 330 2 164-5 2013-07-22 Middelfart IMG_3201.JPG
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af gmmz »

lidt billeder fra sporombygningen på Lillebæltsbroen
køreretning Middelfart- Snoghøj (Fredericia)
jeg undskylder de sorte pletter på billeder,det er insekter, der ikke nåede at flytte sig, på Mf'erens forrude
de nye skinner er lagt ud i begge spor, det sydlige spor bliver ombygget først
de nye skinner er lagt ud i begge spor, det sydlige spor bliver ombygget først
de nye skærver er lagt ud på tracé'en, og skal til at fordeles at en gravemaskine
de nye skærver er lagt ud på tracé'en, og skal til at fordeles at en gravemaskine
det kraftige "tagpap" er lagt og bliver smeltet sammen og tilpasset broen profil
det kraftige "tagpap" er lagt og bliver smeltet sammen og tilpasset broen profil
P1090115.JPG
P1090116.JPG
P1090117.JPG
P1090118.JPG
underlags plader er lagt pænt ud til det nordlige spor, det sydlige er monteret med nye skinner og underlagsplader
underlags plader er lagt pænt ud til det nordlige spor, det sydlige er monteret med nye skinner og underlagsplader
P1090120.JPG
P1090121.JPG
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af moppe »

gmmz skrev: Moppe har jo efterlyst lidt diesel, så det får han her.
Det var godt nok lidt diesel :-)

Her er der lidt mere..
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php ... 41#p835932

Klaus
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af gmmz »

ud af de 4 køretøjer, har 3 af dem, da en diesel motor. ;-)
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
mikendk
Stationsbetjent
Indlæg: 33
Tilmeldt: 22 jan 2012, 21:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af mikendk »

gmmz skrev:ud af de 4 køretøjer, har 3 af dem, da en diesel motor. ;-)
det har de så alle sammer den sidste vogen er en mad vogen/værksted

der er en diselmotor der laver strøm til komfur så man kan få varme pølsen til frokost ;)
Mvh

Michal Sønder
mr-data
Stationsbetjent
Indlæg: 40
Tilmeldt: 14 apr 2013, 12:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Trix C

Re: Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af mr-data »

Den Unimog ser da ganske fin ud; gad vide hvor meget (i tons eller aksler) den må trække.

Det er i øvrigt første gang, at jeg har set at en sådan "krydsning" mellem vej- og skinne-gående køretøj har udvendige vanger (Unimog'en er vel "født" med indvendige vanger); jeg gad godt se hvordan de får skiftet vej-hjulene hvis et sådant punkterer. Mon man har lavet så meget plads mellem enden af vejhjulenes aksler og de udvendige vanger at hjulene kan trækkes ud og ned.
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Oprangering 70 Unimog Zweiwege køretøj

Indlæg af gmmz »

som jeg lige husker det, var der rigelige med plads, mindst 30cm
der skal være plads til at hjulet kan dreje, når køretøjet bruges til, at køre med på vejen
når Unimogen løftes lidt op, vil affjederingen også trykke hjulet lidt længere ned.
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Besvar