Bygning af KRB M2

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Jesper J
Stationsforstander
Indlæg: 66
Tilmeldt: 02 aug 2011, 06:37
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af Jesper J »

Hej Gert

Det er en ucharmerende lille model. Det må da være fedt, at have en lille ting futtende rundt på sit anlæg, som man selv har strikket sammen. Jeg havde ikke lige tænkt på at man kan lave tagkøleren på den måde.
Jeg vil da også gerne se nogle closeup fotos...

Flot arbejde, inspirerende.

Jesper
larsen
Trafikelev
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16 sep 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af larsen »

Ucharmerende???
Bjarne
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af moppe »

Jeg tror at Jesper joker lidt, han bygger selv lokomotiver i en større skala :-)

Klaus
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af gert »

man kan jo altid diskutere om en Triangel i det hele taget er charmerende - et kolonihavehus på skinner ;)

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
larsen
Trafikelev
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16 sep 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af larsen »

OK, der var altså ironi inde i billedet.
Bjarne
Jesper J
Stationsforstander
Indlæg: 66
Tilmeldt: 02 aug 2011, 06:37
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af Jesper J »

Ja, selvfølgelig synes jeg den er en lille charmetrold. Men det var nu altså nisserne der havde været på spil på tasterne, for jeg har i hvertefald først set fejlen nu.
Og ja, jeg kan også godt tænke mig at bygge en Triangel selv. Har bare lige et par ting der skal være færdig først...

Jesper
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af gert »

Så kom jeg vist nogenlunde til vejs ende med M2.
Nu har jeg så en lille fin udgave af KRB bestående af M2, B2, Qc32 og P76 - se vedheftede billede. M2 og B2 er helt mine egne konstruktioner, Qc 32 er lavet ud fra nogle stumper jeg fandt hos trinbrættet og P 76 er en tilpasset vogn fra UK modeller.
Endvidere har jeg en skinnebus, der bare skal omlitreres.

Gert
Vedhæftede filer
008 small.jpg
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af Søren »

Lækkert, for en gangs skyld, at se et hjemmeprojekt gjort færdigt. Jeg undlader at købe byggesæt af modeller, fordi jeg ved, at jeg aldrig får dem færdige. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Skott
Lokomotivfører
Indlæg: 317
Tilmeldt: 18 jan 2013, 18:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af Skott »

Virkelig nydeligt arbejde. Klap dig selv på skulderen - Den er fortjent :)
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bygning af KRB M2

Indlæg af gert »

Tak for de pæne ord.

Rolig, jeg har skam også en del byggesæt, der endnu ikke er bygget endnu. Ting tager tid. Nok er jeg pensionist nu, men min bedre halvdel er en effektiv arbejdsgiver :lol: :lol:

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Besvar