8-)
Ja Gert, vi er jo enige ;)
Volex, man kan godt købe en helt ny, så hedder den 66470 som den jeg viste fra Togcenter Gentofte; men prisen er vanvittig.
Jeg har sendt dig en besked i forummets interne mailsystem.
Per.
8-)
Nybegynder med stort N!
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nybegynder med stort N!
Den jeg bruger i videoen er universalstrømforsyning 60061. Jeg bruger den med kabel 60200, som har en brun og en gul ledning. Den koster 499 de fleste steder.Volex skrev:Tror lidt du misforstod. :) Jeg mente en helt ny model af en transformator? :)
Den er måske ikke så billig som diverse løsninger fra Harald Godtnok, men den er nem at have med at gøre for folk som mig, som gerne bare vil købe noget dertil indrettet og komme videre. :-)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Priserne er i øvrigt fra Hos Dorthea i Give.bahnfannet skrev:Den jeg bruger i videoen er universalstrømforsyning 60061. Jeg bruger den med kabel 60200, som har en brun og en gul ledning. Den koster 499 de fleste steder.
Kablet 60200 giver dig de muligheder du ønsker. Se evt. vejledningen på kablets hjemmeside (klik på knappen Manual under knappen Find Dealers). Dorthea har kablet til 79 kr.
At bruge 60061 giver mig i øvrigt den fordel, at jeg senere kan bruge den til forsyning af Central Station eller booster, skulle jeg en dag få sådan en. :)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
Kunne ikke være mere enig, lige med det tekniske er jeg også til den måske dyre løsning, så det kan blive lavet som det skal og så bare videre. :)bahnfannet skrev:Den jeg bruger i videoen er universalstrømforsyning 60061. Jeg bruger den med kabel 60200, som har en brun og en gul ledning. Den koster 499 de fleste steder.Volex skrev:Tror lidt du misforstod. :) Jeg mente en helt ny model af en transformator? :)
Den er måske ikke så billig som diverse løsninger fra Harald Godtnok, men den er nem at have med at gøre for folk som mig, som gerne bare vil købe noget dertil indrettet og komme videre. :-)
Tusind tak for alle de mange links, numre på de forskellige märklin vare og ikke mindst din video. :Dbahnfannet skrev:Priserne er i øvrigt fra Hos Dorthea i Give.bahnfannet skrev:Den jeg bruger i videoen er universalstrømforsyning 60061. Jeg bruger den med kabel 60200, som har en brun og en gul ledning. Den koster 499 de fleste steder.
Kablet 60200 giver dig de muligheder du ønsker. Se evt. vejledningen på kablets hjemmeside (klik på knappen Manual under knappen Find Dealers). Dorthea har kablet til 79 kr.
At bruge 60061 giver mig i øvrigt den fordel, at jeg senere kan bruge den til forsyning af Central Station eller booster, skulle jeg en dag få sådan en. :)
Super side, min nærmeste forhandler er teknikken.dk, så tror lige jeg skal snakke med ham inden jeg kigger andre steder hen. :)
Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder en drejeskive til Märklin c-track i Scarm?
Der er ikke kommet en drejeskive til C-skinner endnu, du skal benytte 7286 med 7287 for hvert spor, den er beregnet til k-skinnen, så du skal enten benytte nogle 24922 overgangsskinner eller skære en c-skinne midt over og selv sørge for midterlederforbindelse. ROCO laver også nogle drejeskiver der er mindre, hvor der er tilslutningsskinner til k-skinnen.Volex skrev:Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder en drejeskive til Märklin c-track i Scarm?
Hvis du vælger k-skinnen, finder du drejeskiven nederst sammen men 7287. 7287 skal benyttes ved hver afgang fra drejeskiven 7286, for at drejeskiven kan stoppe ved tilsluttet spor.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV