Hobbytrade ME
-
KBAndersen
- Godsforvalter
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Tåstrup
Re: Hobbytrade ME
Jeg vil også forsøge snarest. Kan godt se at akslerne er presset på og til min overraskelse er det kun en aksel det er galt med. De andre holder mål, men ikke denne ene, som ligger en halv mm ved siden af, målt med skydelære.
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kenneth B. Andersen
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Ikke fordi jeg har brug for det, men hvad er "husholdningsmetoden" den anden vej ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
Hej Jørgenbygger01 skrev:Ikke fordi jeg har brug for det, men hvad er "husholdningsmetoden" den anden vej ?
Anede mig at spørgsmålet måtte komme :)
Jeg kender ingen nemme løsninger her der er nænsomme nok. Et aftrækkerværktøj er min løsning, her aldrig turdet forsøge med alternative metoder.
Mvh.
Henk
-
KBAndersen
- Godsforvalter
Nå, men jeg har ikke, kan ikke, lige finde noget brugbart der kan presse stabilt på hjulene.
Skal med sønnike til Togcenter Gentofte på lørdag. Måske de kan hjælpe...
Skal med sønnike til Togcenter Gentofte på lørdag. Måske de kan hjælpe...
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kenneth B. Andersen
-
KBAndersen
- Godsforvalter
ME'en er hermed i orden. Var en tur forbi Gentofte Togcenter og Theis brugte lige 10 min og fik klaret den. Sådan. Fin service. Har aldrig rigtig talt med Theis før, men det bliver ikke sidste gang. Utrolig rar mand og hjælpsom.
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kenneth B. Andersen
-
KBAndersen
- Godsforvalter
I orden og i orden. Den larmer syntes jeg. Og så er der ikke rødt lys på længere?? Men bliver samtidig i tvivl om der har været.. Hmmm
Min søn mener der var rødt lys på.
På MS2 er der heller ikke symbol der viser at man kan tænde det røde lys.. Så, ja, jeg bliver i tvivl...
Nogen der kan hjælpe?
PS. Vi har en MZ hvor der er rødt lys på. Også Hobbytrade.
Min søn mener der var rødt lys på.
På MS2 er der heller ikke symbol der viser at man kan tænde det røde lys.. Så, ja, jeg bliver i tvivl...
Nogen der kan hjælpe?
PS. Vi har en MZ hvor der er rødt lys på. Også Hobbytrade.
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kenneth B. Andersen
-
Søren
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
MS2'eren viser kun symboler for funktioner, hvis du aktivt lægger dem ind.KBAndersen skrev:På MS2 er der heller ikke symbol der viser at man kan tænde det røde lys.. Så, ja, jeg bliver i tvivl...
Nogen der kan hjælpe?
Som udgangspunkt vil den, for DCC-lokomotiver den ikke kender, vise funktionerne F0 til F12. Men de vises som "F2", "F3", "F8" osv. Symbolerne skal du selv lægge ind ved at redigere lokomotivet.
Det er kun hvis dekoderen er en MFX dekoder, at mobilstationen vil vise symbolerne selvom den ikke kendte lokomotivet i forvejen. Det forudsætter dog, at en person på et tidspunkt har forklaret dekoderen i lokomotivet hvilke funktioner der er hvad. Hvis ikke er den heller ikke meget klogere.
Hvis du er i tvivl om hvor det røde slutlys sidder (hvis det altså overhovedet var der i første omgang), så begynd at tryk på taster indtil du rammer det. Herefter kan du givet tasten et symbol. Hvis der blot er blankt ud for tasterne, altså hverken billeder eller tekst (f.eks. "F4", "F7" osv.) så kan du evt. prøve at redigere lokomotivet og vælge at den skal vise noget. Der skal stå et eller andet ud for tasten før den vil forsøge at aktivere funktionen.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/