Godstog på tønderbanen

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 288
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Godstog på tønderbanen

Indlæg af jhcn »

Søren Lauritsen skrev:
jhcn skrev:Men nu ser det heldigvis fint ud :)
No problemo! ...og god video! Russer-diesel mmmmm, savle... Jeg får næsten lyst til at finde mine modeller frem.

Jeg har ikke set videoen helt til ende, men jeg kan godt lide dine mange forbikørsler! Der er så mange fotografer der vender kameraet og zoomer efter lokomotivet. I mine øjne en stor fejl. Man glemmer at toget er toget i sin helhed og ikke lokomotivet alene...
Du har helt ret - og normalt er jeg STOR modstander af zoom, men fordi jeg havde planlagt at lave en laaaang video, så gik jeg på kompromis med den holdning, så denne gang er der lidt af det hele. Og så fik jeg mulighed for at teste mit nye stativ med oliehoved, så jeg kan lave bedre panoreringer. Jeg er nemlig også modstander at videooptagelse uden stativ....

[quote="Søren Lauritsen"Sådan lidt Youtube-teknisk har jeg ladet mig fortælle at videoer på ca. 15 - 20 minutter er overkommelige for de fleste. Din er en time lang - har du kigget i dine Youtube statistikker for at se hvor meget af videoen folk ser igennem? Det er en god indikator for om den måske er for lang, og måske er bedre tjent med at blive kappet over i to dele, måske tre. Blot til info. :-)

[/quote]

Igen - du har ret, men lige denne video er ikke lavet med henblik på mange hits på YouTube - det er faktisk aldrig min mission. Her var ideen at indfange hvad jeg og mine "Foto-venner" kunne opleve på en håndfuld dage. YouTube er bare for at give andre mulighed for at kigge med - og lytte til tyskernes evige klik-klik-klik fra deres fotoudstyr på broerne. De står underligt nok sjældent andre steder
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5293
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Godstog på tønderbanen

Indlæg af Søren »

jhcn skrev:Du har helt ret - og normalt er jeg STOR modstander af zoom, men fordi jeg havde planlagt at lave en laaaang video, så gik jeg på kompromis med den holdning, så denne gang er der lidt af det hele. Og så fik jeg mulighed for at teste mit nye stativ med oliehoved, så jeg kan lave bedre panoreringer. Jeg er nemlig også modstander at videooptagelse uden stativ....
Det var nu ikke en kritik, men blot en tak fordi du netop lod være. :-) Det er okay at lave lidt panoreringer og zoome.
jhcn skrev:Igen - du har ret, men lige denne video er ikke lavet med henblik på mange hits på YouTube - det er faktisk aldrig min mission. Her var ideen at indfange hvad jeg og mine "Foto-venner" kunne opleve på en håndfuld dage.
Jeg fik mig ikke formuleret helt ordentligt. Statistikkerne på Youtube var ikke ment som en hjælp til at få flere hits, men som en hjælp til at vide hvor videoen er interessant for gennemsnittet af de som ser den. Jeg har ofte undret mig over tendenserne, men jeg lærer også en del af det. Jeg har af og til ændret mine videoer, fordi jeg kan se at gennemsnittet af folk springer bestemte steder over. Det er en indikator for at flertallet synes noget er kedeligt. Der er en tendens til at folk ikke er villige til at se timelange videoer, men er mere villige til at se videoer af maks. 20 minutters længde. Min egen erfaring er at jeg spoler en del, hvis en video er meget lang. Alt er selvfølgelig relativt, og man skal selvfølgelig redigere ens video som man synes om.

I øvrigt, det er denne type video jeg ikke bryder mig om:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P69yV25-2TA[/youtube]
Den er skrækkelig på mange måder. 1. Han burde bruge stativ, det er frygtelig rystet. 2. Han zoomer og zoomer, så man ikke når at få et indtryk af oplevelsen fordi man hele tiden skal omstille sig til et nyt synsfelt. 3. Han drejer sig om efter toget, så man - netop som toget passerer - går glip af det der er kerneoplevelsen og formålet med videoen. 4. Han zoomer efter toget, så man igen ikke får noget ud af oplevelsen. Total og komplet ødelagt video. :-) Den kunne have været fed, hvis han bare havde peget kameraet i én retning, på stativ, og havde ladet toget passere. Det er i øvrigt også nemmere at optage. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4580
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Godstog på tønderbanen

Indlæg af moppe »

Man bliver næsten søsyg af sådan en video...

Klaus
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1600
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Godstog på tønderbanen

Indlæg af bygger01 »

Den krængning man ser, stammen den fra kun fra skinnerne, eller er det et af de tog med indbygget krængning ?

Ups - der stod noget med neigetecknok, så det må være også være "indbygget" .....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4580
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Godstog på tønderbanen

Indlæg af moppe »

612 "regioswinger" krænger (i øjeblikket) i svingene.....

http://moppe.dk/mitog.html#BR%20612

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4580
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Godstog på tønderbanen

Indlæg af moppe »

Så fik jeg lokket videoen ud af kameraet og over på Youtube........

Først kom 233 321-9 ind i det afvigende spor (nordgående og parkerede der).
233 321-9 i Skærbæk.jpg
Herefter kom 232 117-2 nordfra og kørte gennem stationen.
232 117-2 i Skærbæk.jpg
Til sidst kunne 233 321-9 starte igen og køre videre nordpå.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jWnsBr4W4Dc[/youtube]

Lidt historik om de to lokomotiver:
233 321-9
232 117-2



Klaus
Besvar