Du har helt ret - og normalt er jeg STOR modstander af zoom, men fordi jeg havde planlagt at lave en laaaang video, så gik jeg på kompromis med den holdning, så denne gang er der lidt af det hele. Og så fik jeg mulighed for at teste mit nye stativ med oliehoved, så jeg kan lave bedre panoreringer. Jeg er nemlig også modstander at videooptagelse uden stativ....Søren Lauritsen skrev:No problemo! ...og god video! Russer-diesel mmmmm, savle... Jeg får næsten lyst til at finde mine modeller frem.jhcn skrev:Men nu ser det heldigvis fint ud :)
Jeg har ikke set videoen helt til ende, men jeg kan godt lide dine mange forbikørsler! Der er så mange fotografer der vender kameraet og zoomer efter lokomotivet. I mine øjne en stor fejl. Man glemmer at toget er toget i sin helhed og ikke lokomotivet alene...
[quote="Søren Lauritsen"Sådan lidt Youtube-teknisk har jeg ladet mig fortælle at videoer på ca. 15 - 20 minutter er overkommelige for de fleste. Din er en time lang - har du kigget i dine Youtube statistikker for at se hvor meget af videoen folk ser igennem? Det er en god indikator for om den måske er for lang, og måske er bedre tjent med at blive kappet over i to dele, måske tre. Blot til info. :-)
[/quote]
Igen - du har ret, men lige denne video er ikke lavet med henblik på mange hits på YouTube - det er faktisk aldrig min mission. Her var ideen at indfange hvad jeg og mine "Foto-venner" kunne opleve på en håndfuld dage. YouTube er bare for at give andre mulighed for at kigge med - og lytte til tyskernes evige klik-klik-klik fra deres fotoudstyr på broerne. De står underligt nok sjældent andre steder