Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
cljeppe skrev: ↑19 jul 2017, 16:09
Den downloadede lydfil hedder 54446-LSV4.0-Diesel-V200.0-R8.esux - fundet i ESUs udvalg og lignede, hvad jeg skulle bruge til min SBB V200.
F1 er den ene motor og F3 den anden (ja, V200 havde 2 motorer, faktisk samme motor som i V100)
F2 er hornet.
"Skildpadden" er flyttet til F6. Der er en lille finesse at når du kører "skildpaddefart" vil den altid kun køre med lyden fra den ene motor, også selvom F3 er tændt.
En anden finesse er togopvarmningen (et oliefyr der lavede damp til varmen i vognene), kun kan tændes, når der ikke er tændt for en motor.
Herfra skal lige lyde STOR tak for støtten. Bortset fra, at max-fart skal dæmpes, forekommer alt OK, og jeg er "mentalt" klar til at lægge lyd på næste offer, SBB 14301, en gammel Märklin 3352.
Du siger bare til, hvis der er noget specielt du ønsker.
Lydfilen til krokodil, er pænt spækket med lyde, men det kunne jo være at du ville have andre lyde i. Jeg har eksempelvis hjulpet en ældre nordjysk herre, som ville have specifikke stationsudkald til sine lokomotiver.
Hans kone indtale dem og så blev de ellers lagt i lydfiler....