Og tak for det igen gode svarene i dette forum, i er bare guld vær.
Håber märklin sætter pris på det.
Uden baneforum er jeg sikker på jeg måtte ha opgivet denne dejlig hobby.
Mvh Per a
Søren skrev: ↑01 jan 2018, 04:36Mange tak må jeg prøve troede kun det var kkørsel af lokomotiver det var men plejer at stoppe alle tog inden jeg forlader det og slukker systemet.Ksn1205 skrev: ↑31 dec 2017, 15:16 Der er er noget med op start at lokomotiver. Bliver det så sådan at den kan finde ud af hvad vej toget kører. For nogen gange så køre mit tog en vej men så når jeg skifter retning så sker det kun på cs3 og skal så skifte retning igen for at skifte retning i lokomotivet, som om at CS 3 og lokomotiver ikke er synconiseeret. Det samme kan ske med sporskifter? Ved på ecos der aktivere den alle sporskifter og signaler lige en gang så de passe med selve centralen..
Du skal aktivt slå slynkronisering af lokomotivfunktioner til. Under system find noget i retning af "automatisk opstart af lokomotiver". Slå det til og se om ikke det virker for dig.
Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men det har altid været sådan. Funktionerne synkroniseres ikke med mindre du aktivt vælger dette.
Indstillingen "automatisk opstart af lokomotiver" dækker ikke udelukkende over synkronisering af hastighed, men også over funktionernes indstillinger. Vær opmærksom på at når du slår den til, så vil lokomotiver, der er i bevægelse når din CS slukkes, også fortsætte med at køre når din CS startes. Er dette ikke ønsket, skal du standse alle tog inden du slukker din CS.
Motorola eksisterer udelukkende pga. bagud kompatibelitet. Det har ingen fremtid. Fremtiden for Märklin hedder mfx (herunder selvfølgelig også mfx+). Derudover er alle nye enheder og modeller kompatible med DCC så de der ikke har mfx, kan få glæde af funktionerne alligevel.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/