Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
moppe skrev:[quote="a62213"I højre side har du et spor i niveau 0. Det løber mod venstre let ned ad og laver et sving, så det kommer tilbage med højre. Dette spor vil så være i f.eks niveau -10, så har du lige pludselig 6 meter sporstrækning i stedet for 3 hvis sporet bare er fra den ene ende til den anden.
Helt korrekt.....
Klaus[/quote]
God ide! Her er mit første forsøg i RailModeller. Jeg er ikke sikker på i hvilken retning jeg skal – et niveau?, to niveauer? - "parkerings-spor"? Forslag modtages gerne :)
Fyrmester skrev:God ide! Her er mit første forsøg i RailModeller. Jeg er ikke sikker på i hvilken retning jeg skal – et niveau?, to niveauer?
Jeg ville vælge 2 niveauer, så er der plads til 2 små banegårde i hver sin etage.
Eventuelt med en "Helix" (spiral som den i så ude bagved på modelbanen) i den ene ende, så banegårdene kommer lidt væk fra hinanden. Problemet er stadigvæk din alt for lille plads, men med Roco R3 kan du holde dig indenfor en meters bredde i den ene ende og "kun" have 3,3% stigning.
Fyrmester skrev:God ide! Her er mit første forsøg i RailModeller. Jeg er ikke sikker på i hvilken retning jeg skal – et niveau?, to niveauer?
Jeg ville vælge 2 niveauer, så er der plads til 2 små banegårde i hver sin etage.
Eventuelt med en "Helix" (spiral som den i så ude bagved på modelbanen) i den ene ende, så banegårdene kommer lidt væk fra hinanden. Problemet er stadigvæk din alt for lille plads, men med Roco R3 kan du holde dig indenfor en meters bredde i den ene ende og "kun" have 3,3% stigning.
I Railmodeller har jeg brugt R2 for at spare plads. Er det ok med Helix eller skal det være R3 pga. stigningen?
Fyrmester skrev:I Railmodeller har jeg brugt R2 for at spare plads. Er det ok med Helix eller skal det være R3 pga. stigningen?
Minimum R3 på grund af stigningen.
Tænkte det nok. Så skifter jeg R2 ud med R3.
Grunden til at du finder det avanceret, er at vi råder dig, så du ikke skal alle de dyre fejl igennem, vi andre allerede har været igennem
Klaus.....
Jeps, og det er rigtig godt. :) Jeg vil prøve at tegne et landskab, som jeg gerne vil høre jeres holdninger til...kommer senere. Så må jeg se hvordan landskab og skinnerne kan mødes :)
Fyrmester skrev:FEDT, Klaus - SÅ FEDT! Især den med broen!
Fedt er et stort ord, "oplæg til en ide" er nok mere passende :-)
Klaus
Jamen, så siger vi det. Jeg er bare glad i låget over dit oplæg.
Det eneste lille "men" er, at jeg ikke lige kan se placeringen af den øverste banegård. Tænker du, at den skal stå på skråningen? Jeg tænker at stationerne skal være små "bjerg-banegårde, både øverst og nederst.