Side 2 af 2

Re: Problemer med k83 efter nedbrud.

: 06 maj 2024, 18:11
af ishøi

Nej mener ikke at jeg anvender fælles nul på udstyret
det hele er delt op i kørestrøm
skinner- K84-k84-tilbagemelding-m84

Lysstrøm alle andre steder huse m.m.

Min kran var fjernstyret fra en k84 da den begyndte at ryge inden jeg fik slukket for alt strømmen var der små flammer fra motor.


Re: Problemer med k83 efter nedbrud.

: 06 maj 2024, 18:29
af HenningS

Indstilling af dataformatet er beskrevet i manuale.

Afsnit 4.4 (side 29-30 i den engelske udgave) beskriver den generelle stilling, som gælder hvis ikke der er sat noget op den enkelte decoder. Det er beskrevet i afsnit 6.7 på siderne 78-79.

Manualen finder på Uhlenbrocks hjemmeside

https://www.uhlenbrock.de/de_DE/service ... 00_01e.pdf


Re: Problemer med k83 efter nedbrud.

: 07 maj 2024, 08:35
af ishøi

Nu står min rigtig og det virker!!

Kan det være at din intellibox sender sporskiftekommandoer i dcc i stedet for MM?

Tak for svarene især Henning

Jørn


Re: Problemer med k83 efter nedbrud.

: 07 maj 2024, 12:51
af Niels

Hej,
Det var jo dejligt at problemet er løst og alt er lykke.
Hvad jeg ikke forstår er, hvordan din styrepult pludselig har skiftet protocollen fra mm til dcc? Har den været resat på en måde?
Jeg anvender i øvrigt selv dcc på mit Märklin baserede anlæg uden problemer, men naturligvis skal alt være sat op hertil. Inklusive dekoderne.


Re: Problemer med k83 efter nedbrud.

: 09 maj 2024, 20:13
af bygger01

Vi må håbe, at du - Niels - snart får et svar .....

Hvorfor !

Fordi - det er for tit - at der bliver spurgt om et eller andet, og spørgeren får startet en dominoeffekt

Flere byder ind med forskellige forslag ( nogle bedre end andre ), men spørgeren har bedt om hjælp og sikkert fået flere forslag og måske bliver problemet løst, men æsken er er åbnet, og så må man til tasterne selvom problemet er løst !

Mit lille "oprop" er, fordi blogs som Baneforum fungere som videnudveksling mellem brugerne, og hvis det fremadrettet skal fungere så er det en tovejskommunikation .......


Re: Problemer med k83 efter nedbrud.

: 10 maj 2024, 19:56
af Niels

Hej igen,
Ja, ganske enig. Der savnes lige den sidste krølle på sagen. Og som jeg tror kunne være værdifuld for hele tråden.
Vi må se...