Hvad har du gjort ved C-sporskifterne for at opnå dette?MBRrail skrev:For ikke og gøre forvirringen total, så skal jeg lige nævne at jeg har modificeret mine C-skinner, så jeg mulighed for både og køre 2- og 3-skinne drift på dem.
Trix & C skinner
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Trix & C skinner
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Mon ikke det blot er en rundkreds ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
MBRrail
- Stationsforstander
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Sønderborg
Det var det også til at starte med.bygger01 skrev:Mon ikke det blot er en rundkreds ....
Men da jeg godt kunne bruge et sidespor af og til, ville jeg prøve og se om det kunne lade sig gøre at modificere sporskiftere,
Faktisk er det egenlig simpet nok, man starter med at klippe forbindelsen mellem de skinnestrenge i alle tre ender.
Derefter skæres hjertestykket fri med en dremel, på indersiden af den faste del af tungerne er der en A-formet metalflade, denne skal enten skæres over eller fjernes helt.
Man skal være opmærksom på at der nu ikke mere er kørestrøm i tungerne, men så længe man kører med lange lokomotiver er det ikke et problem.
Som det sidste skal man lige lodde to ledninger på hver side af de to forbindelses stykker man klippede tidliger, ledninerne skal så forbinde de to skinnestrenge der skal have samme potientiale, på henholdsvis det spor der afviger og det der er ret.
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører