Roco Nyheder 2014

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
MBRrail
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Roco Nyheder 2014

Indlæg af MBRrail »

bahnfannet skrev:Interessant er jo så, hvorvidt det passer eller ej. Derudover, det kan selvfølgelig være en trykfejl, men der findes ingen 182 026 i 182-klassen.

Der findes dog en 182 526 i sort mrce-agtig lakering. (i 2011 var den i stald hos DB Fernverkehr).
Ja det er interessant, men jeg er overbevist at det bare er en aprilsnar... DB regio har sjovt nok kun 25 af de maskiner så mon ikke det er mest nærliggende at de bare har taget det næste nummer i rækken, til en fiktiv model ;) det var jo det samme man gjorde med den orange MY med harry tema der var fremme for nogle år tilbage, mener nemlig den hed 1160!!!!

En anden lille sjov ting jeg lå mærke til ved billedet af maskinen på Rocos hjemmeside, var den lille seddel der sidder øverst i det ene front vindue ;)
http://www.roco.cc/responsebinary.asp?i ... 3008226365

På sedlen står der: "When ich gross bin, werde ich eine 103" om det er en hentydning til den 103er der kommer, ja det finder vi vel ud af... ;)
Mvh Marc
Epoke IV-VII DSB, NSB, ÖBB, DB, PKP, Samt diverse eupæriske private operatører
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

MBRrail skrev:På sedlen står der: "When ich gross bin, werde ich eine 103" om det er en hentydning til den 103er der kommer, ja det finder vi vel ud af... ;)
Den skal også forudbestilles i deres online shop, så måske der vanker et påskeæg til de forsøger at bestille den. :-)

Billedet, om end godt lavet, er i hvert fald en fake. :-) Jeg har gransket lidt og lokomotivet er 182 022-4. Sedlen er faktisk ægte nok, så den har ikke noget med Roco at gøre, om end den måske passer godt ind.

Her er toget på vej ud af Köln:
http://bahn.startbilder.de/name/einzelb ... 2-xxx.html

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

MBRrail
Stationsforstander

Indlæg af MBRrail »

som tauri fan frister det mig lidt at bestille en, meeeen hvad skal jeg bruge den til? ;)
Mvh Marc
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

MBRrail skrev:som tauri fan frister det mig lidt at bestille en, meeeen hvad skal jeg bruge den til? ;)
Ja, sådan har jeg det også lidt. 314 euro er meget for en fantasimodel.

...hvis den derimod blev omlakeret i virkeligheden, så er jeg ikke helt afvisende. :-)

Med venlig hilsen
Søren

MBRrail
Stationsforstander

Indlæg af MBRrail »

bahnfannet skrev:
MBRrail skrev:som tauri fan frister det mig lidt at bestille en, meeeen hvad skal jeg bruge den til? ;)
Ja, sådan har jeg det også lidt. 314 euro er meget for en fantasimodel.

...hvis den derimod blev omlakeret i virkeligheden, så er jeg ikke helt afvisende. :-)
Jeg er lidt penibben med at det må gerne være nogle lidt realisktiske stammer man kører med :)

det er vel sikkert bare Rocos forsøg på at lave et samler opjekt???
Mvh Marc
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

MBRrail skrev:Jeg er lidt penibben med at det må gerne være nogle lidt realisktiske stammer man kører med :) det er vel sikkert bare Rocos forsøg på at lave et samler opjekt???
Det er jeg skam også, men hvis modellen har eksisteret i virkeligheden, og kørt med nogle tog som jeg synes er interessante, så er den da en kandidat. Jeg har f.eks. "Porsche" (182 004) til at trække rundt med regionalstammer. Dog ikke halberstadt, som nok ville være det mest korrekte, men rotlinge, som for det utrænede øje ligner meget.

Jeg er i øvrigt ikke mr. samlerobjekt, de modeller jeg har skal give mening for mig, på den ene eller anden måde. Det kan være tog jeg har kørt med, eller lokomotiver jeg har set i daglig drift. Jeg forsøger at skabe en samling ud fra, hvad der sådan statistisk set passer sammen i en given periode. Når jeg kigger på min samling kan jeg konstatere, at jeg tydeligvis har en svaghed for regionaltog, shimmns, shimmns-tu, roos-t og zans (med GATX logo). :D

Med venlig hilsen
Søren

MBRrail
Stationsforstander

Indlæg af MBRrail »

Det materiel jeg er noget der har haft historisk betydning, eller betydning af privat karakter. :)
Som fx skiløberen, som jeg så mange gange i padborg i de sidste par år det kørte, og lige som DSB har jeg otte Bc-t vogne ;)

Men min svaghed er nu for nyere materiel med oprindelse i Østrig eller tyskland.
Mvh Marc
Besvar