bahnfannet skrev:Hehe! En V200? :)
Ja - og nej, ikke bare EN V200, men DEN V200 (eller rettere V200.1)
Den V200 der kom til verden i 1965 hos Krauss Maffei i Müchen og døbt V 200 135.
Den V200 der, sammen med en "søster", kort efter sin idriftsættelse kørte Tyskland tyndt med Dronning Elizabeth i et specielt tog.
Den V200 der, modsat de fleste af sine "søstre" havde sit damvarmeanlæg i drift helt til den blev taget ud af drift og dermed kunne køre alle slags persontog - inklusive veterantog.
Den V200 der i 1982 blev malet i den mest forskrækkelige farvesammensætning til en V 200, nemlig oceanblå/beige.
Den V200 der i 1988 blev taget ud af drift og sat til salg uden det store held
Den V200 der skulle have været med til Grækenland, men aldrig kom det.
Den V200 der i 4 år blev plukket for reservedele til andre lokomotiver - blandt andet blev motorerne brugt.
Den V200 der i 1992 blev solgt til lokomotivfører Barbera Piech, der sammen med en gruppe enthusiaster brugte 3 år på at sætte den i stand. I løbet af de 3 år blev den ført tilbage til sine oprindelige farver
Den V200 der kører med to motorer fra V100 (fordi de originale var væk)
Den V200 der i 13 år kørte med alt muligt forskelligt på krogen, indtil det blev for urentabelt for Barbara at beholde den.
Den V200 der i 2008 blev solgt til Bocholter Eisenbahngeschellschaft og opmalet i firmaets farver orange og grå, med hensyntagen til V200's unikke design.
Den V200 der i 2 år hver uge kørte "kobbertoget" tværs gennem Tyskland, en rejse på 2 dage.
Den V200 hvis kørsel med kobbertoget er skildret i en 4 siders artikel i et nummer af "Bahn Ekstra" som står i reolen bag mig.
Den V200 der i dag kører med alt muligt og umuligt rundt om i Tyskland.
Den V200 der findes læssevis af billeder af, hvis man laver en billedsøgning på: 221 135 BEG
Klaus