Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg har nu brugt 3 dage på at få disse to lok, jeg købte fra helt nye for 7 måneder siden, og som har kørt max 10 minutter, til at virke ordentligt. Nu ryger de til salg på på DBA som værende defekte
Hvis de er købt som nye for 7 måneder siden, så er der reklamationsret på dem.
Med andre ord, bed din forhandler om at kigge på dem ved mfx kørsel…
Jeg har nu brugt 3 dage på at få disse to lok, jeg købte fra helt nye for 7 måneder siden, og som har kørt max 10 minutter, til at virke ordentligt. Nu ryger de til salg på på DBA som værende defekte
Hvis de er købt som nye for 7 måneder siden, så er der reklamationsret på dem.
Med andre ord, bed din forhandler om at kigge på dem ved mfx kørsel…
Jeg kan forstå at du desværre ikke har adgang til en Mobil Station 2, som er nemmere at udlæse og ændre CV'er på også på mfx dekodere. Derudover skal man også have fat i manualen til dekoderen der er i lokomotivet. Jeg så for eksempel at for en Loksound 5 dekoder er det ikke CV 50 man skal ændre på, men CV 47. Måske kan en fysisk butik i nærheden hjælpe?
har du set på hvad køretrin dine loks er på ?
læste om en der have et problem med et lok og han fik at vide at han skulle prøve at ændre dem
kan bare ikke huske hvad decoder det var og hvad hans problem var 100%
men prøv og se om det virker
Jeg kan forstå at du desværre ikke har adgang til en Mobil Station 2, som er nemmere at udlæse og ændre CV'er på også på mfx dekodere. Derudover skal man også have fat i manualen til dekoderen der er i lokomotivet. Jeg så for eksempel at for en Loksound 5 dekoder er det ikke CV 50 man skal ændre på, men CV 47. Måske kan en fysisk butik i nærheden hjælpe?
Jeg har kontaktet forhandleren flere gange, men han svarer ikke...