Lokomotiv med synligt kulforbrug

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lokomotiv med synligt kulforbrug

Indlæg af Søren »

Skott skrev:Men den førerplads, der er vist, tilhører vist ikke et tenderlokomotiv - ellers snyder min begrænsede viden for tyske maskiner mig :o
Märklin førerpladser er vist karikerede, så man ikke umiddelbart kan type-bestemme dem. Der er én generel førerstand pr. diesel, damp og el. Jeg har dog læst, at de overvejer at indføre en gammel førerstand til tidlige el-lokomotiver og bruge den mere moderne førerstand til nyere ellokomotiver. Dog er jeg enig med dig i, at damp-førerstanden mest af alt minder om en førerplads i et større damplokomotiv.

Rocos system har dedikerede førerpladser, som passer til det lokomotiv man ønsker at køre. Det kræver så dog, at man køber førerpladsen når man har købt lokomotivet.

Personligt kan jeg bedst lide den karikerede udgave. Jeg synes den har en pænere finish end Rocos affotografering, som primært er et interaktivt fotografi.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar