Sørens lokomotiver og vogne
: 29 jul 2014, 17:15
Hejsa
På samme måde som Moppe har sin "Pakkepost"-tråd, starter jeg nu denne tråd så I kan se diverse af mine indkøb. :-) Jeg vil opfordre alle til at starte jeres egne "indkøbstråde", så vi kan nyde godt af jeres indkøb, store som små. :-) Slå janteloven fra og kom i gang! ;-)
Her hos mig er det selvfølgelig tysk epoke V og VI, men det hænder da at et par andre epoker sniger sig ind i samlingen. :-) Derudover tilbehør og andet spøjst.
Her i ferien fik jeg erhvervet mig en BR 150. Det er en sværvægter af et godstogslokomotiv, som virkelig kan trække tænder ud. Originalen har en ydeevne på 4500kW og går 100 km/t. I dag findes der andre maskiner som yder lige så godt, men i sin storhedstid var BR 150 kronprinsen af godstogstrafikken i Tyskland. Dens lillebror, BR 140, yder 3700 kW. Kongen, BR 151, yder 6288 kW(!). Modellen har nummer 150 124, og forbilledet er udrangeret 25/7-2003.
Modellen er i bemaling der lægger den i midten af epoke V og frem til sin udrangering i 2003. Der er træk på fire af de seks aksler og fempolet motor med svinghjul. Der er faktisk lyd i modellen, men det begrænser sig til et enkelt lille fløjt. :-) Varmhvide lysdioder og røde slutlys, der selvfølgelig kan slukkes separat. Man kan tænde rangerlyset under rangering. Modellen er udstyret med automatkoblinger. Selvom Märklins automatkoblinger er til den store side, så synes jeg det er en sjov lille detalje. Modellen er smoooooth og motoren lydløs når den snegler sig hen ad sporet.
Klasse: Ellokomotiv, BR 150
Varenummer: Trix, #22154
Kortkoblingskulisse: Nej (skakt er boggie-monteret)
Lysdioder: Ja (røde sluttere kan slukkes)
Lyd: Ja (fløjt)
Antal aksler med træk:: 4
Yderligere billeder:
På samme måde som Moppe har sin "Pakkepost"-tråd, starter jeg nu denne tråd så I kan se diverse af mine indkøb. :-) Jeg vil opfordre alle til at starte jeres egne "indkøbstråde", så vi kan nyde godt af jeres indkøb, store som små. :-) Slå janteloven fra og kom i gang! ;-)
Her hos mig er det selvfølgelig tysk epoke V og VI, men det hænder da at et par andre epoker sniger sig ind i samlingen. :-) Derudover tilbehør og andet spøjst.
Her i ferien fik jeg erhvervet mig en BR 150. Det er en sværvægter af et godstogslokomotiv, som virkelig kan trække tænder ud. Originalen har en ydeevne på 4500kW og går 100 km/t. I dag findes der andre maskiner som yder lige så godt, men i sin storhedstid var BR 150 kronprinsen af godstogstrafikken i Tyskland. Dens lillebror, BR 140, yder 3700 kW. Kongen, BR 151, yder 6288 kW(!). Modellen har nummer 150 124, og forbilledet er udrangeret 25/7-2003.
Modellen er i bemaling der lægger den i midten af epoke V og frem til sin udrangering i 2003. Der er træk på fire af de seks aksler og fempolet motor med svinghjul. Der er faktisk lyd i modellen, men det begrænser sig til et enkelt lille fløjt. :-) Varmhvide lysdioder og røde slutlys, der selvfølgelig kan slukkes separat. Man kan tænde rangerlyset under rangering. Modellen er udstyret med automatkoblinger. Selvom Märklins automatkoblinger er til den store side, så synes jeg det er en sjov lille detalje. Modellen er smoooooth og motoren lydløs når den snegler sig hen ad sporet.
Klasse: Ellokomotiv, BR 150
Varenummer: Trix, #22154
Kortkoblingskulisse: Nej (skakt er boggie-monteret)
Lysdioder: Ja (røde sluttere kan slukkes)
Lyd: Ja (fløjt)
Antal aksler med træk:: 4
Yderligere billeder: