Nyt fra QXL

Fortæl en vittighed, vis din nye bil frem eller skriv om alt, hvad der ikke har noget med modeljernbaner eller jernbaner at gøre.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Nyt fra QXL

Indlæg af moppe »

Fik en mail - mit brugernavn er ændret, nu de har slået sig sammen med QXL i Norge.

Ville så lige kigge forbi om der var nogle ting jeg simpelthen ikke kunne "undvære".

Min normale indgang til QXL er til Roco kategorien under modeltog, hvor jeg kom til en liste med alt Roco til salg. Men det er ikke kun brugernavne der er ændret, også QXL siden er ændret, se har, hvad min normale søgning endte ud med:
qxl ny.jpg
Mage til rod skal man da kigge længe efter, jeg tror at QXL mest har lyst til at nedlægge sig selv med sådan en hjemmeside......

Klaus
tybalt
Trafikelev
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 aug 2011, 23:17
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af tybalt »

Hej
Ja, magen til rod skal man lede længe efter. Hvis du eller andre finder ud af hvordan man laver en sorteret søgning efter de hidtidige kategorier, f.eks. modelhobby og RC/tilbehør, så skriv endelig vejledningen hér. Jeg kan ikke finde ud af det, bare jeg beder om modelhobby og RC får jeg en masse møntauktoner med.
Ak.....
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af Søren »

Jeg synes heller ikke at den er særlig fed. Jeg kommer der næsten aldrig mere, jeg kigger efterhånden kun hos eBay i Tyskland.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af Litra ME »

Ikke at jeg bruger QXl særligt meget men er også irriteret over det nye design som sutter totalt røv. :(
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af bygger01 »

Den nye udgave kan jeg heller ikke "klare", så nu bliver de penge sparet, for de andre - Gul & Gratis og DBA - har heller ikke en opdeling, der giver et overblik, så fremadrettet bliver det Ebay .....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af moppe »

http://www.dr.dk/nyheder/indland/kunder ... -paa-penge

Det bliver værre og være......
Godt nok gav de underskud før, mit bud er at om 2 år er de væk.


Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Det bliver værre og være......
Godt nok gav de underskud før, mit bud er at om 2 år er de væk.
I forhold til hjemmesidens design synes jeg der er væsentlige alarmklokker som burde have ringet hos nogen. En ny hjemmeside der render i så meget modvind fra første færd er ikke normalt.

Som ham fra artiklen siger:
"Det siger sig selv, at når et website som vores møder udfordringer i lanceringsperioden, så kvitterer kunderne med negativ kritik."

Nej, det gør kunderne ikke nødvendigvis. Specielt ikke hvis man sørger for at det man leverer er bedre end det man havde. Det har QXL i de fleste brugeres øjne ikke gjort, og derfor hagler kritikken nu ned over dem. Den nye side er så meget mere ringe og umulig at finde ud af, at deres brugertests må have vist dem det i udviklingsfasen. Jeg kan ikke forestille mig, at en QXL kernekunde nogensinde ville have godkendt det. Jeg fristes til at tro at de ikke har testet det på målgruppen. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide noget om, men det er hvad jeg tænker.

I øvrigt er jeg træt af forklaringer som denne:
"Trods planlægning og testsite er der opstået uforudsete komplikationer i selve lanceringsfasen, som tilfældet ganske ofte er ved netop større website-lanceringer"

Nej, det er ikke "ganske ofte". Dårlig undskyldning! I har fejlet, lad være med at negligere det. Jeg siger ikke at fejl ikke sker, for selvfølgelig gør de det, men jeg er træt af få sådan en undskyldning når det drejer sig om it.

Jeg har kun ét spørgsmål: Kunne man have forudset at så mange brugere ville komme i klemme?

Hvis svaret er ja, så er det en fejl at man ikke har taget hånd om et potentielt problem. Murphys lov gælder i særdeles hed ved lanceringer af nye systemer. Ude hos os tager vi nogle gange nogle forholdsregler for hændelser som 99.9% sikkert ikke vil opstå, men fordi den 0.1% risiko har så store konsekvenser, så er den med i katastrofescenariet. Dyrt? Ja, det er meget dyrt! Men er det prisen værd, hvis alternativet er at virksomheden dør i forsøget? Ja, det er det da! Man har ikke råd til at lade være!

I QXLs tilfælde er jeg enig med Klaus: De har ikke råd til flere fejltagelser. Jeg tror også virksomheden er færdig. Det er et skoleeksempel på hvor hurtigt internettet dømmer. Én fejl og kritikken spreder sig som en steppebrand. Det kan ske midt om natten, og før du vågner næste morgen har dårlig omtale gjort uoprettelig skade på dit firma. Det er set før, og det vil ske igen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af gmmz »

Så har QXL givet op, det nye design er skrottet og den gamle platform er tilbage...
men der er bare ikke ret meget til salg, så tror at brugerene har straffet QXL og fundet andre alternativer
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af moppe »

De har lukket alle auktioner i forbindelse med skift til det nye gamle design.

Skal jeg være ærlig, så er jeg også ræd for at de har slået sig selv ihjel.



Klaus
henho
Lokomotivfører
Indlæg: 216
Tilmeldt: 16 jul 2012, 14:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Nyt fra QXL

Indlæg af henho »

Hej med Jer

Prøv Fairauktion.dk

Oprettelsesgebyret er nu - og foreløbigt året ud nedsat til til 5 kr. Billigere kan det vist ikke gøres.

Det eneste der kræves for, at få denne billige mulighed for, at oprette en auktion er, at I lægger noget til salg :-)
Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Besvar