Danske hjemmesider om modeljernbaner

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Danske hjemmesider om modeljernbaner

Indlæg af Søren »

Jeg har kigget lidt rundt på diverse blogs og hjemmesider om modeltog - på dansk. Engang var der masser af godt opdaterede blogs, men efterhånden er de allesammen døde (eller ej opdateret).

Den eneste, som jeg pt. kigger på er Sundborgs blog. Den er forholdsvis hyppigt opdateret.

Kender du nogen, som du læser ofte?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Danske hjemmesider om modeljernbaner

Indlæg af bygger01 »

Det har Du ret i - det er dog ikke kun Sundborg, der holder fanen højt - også f. eks. MY 1287 bruger meget tid på opdateringer

Sundborg graver dybt, og det er fantastisk, at han også har tid til at bygge, men også et arbejde, det kan der ikke være tid til ....

Men vi læsere glemmer tit at komme med input og ros, men jeg tror, at input er vigtigst, så de gider at blive ved

Et sted at grave er Stummi

På sin måde kræver vi kun / vi glemmer at yde ( det er ikke politisk nu ...... ), men jeg tror at selv rettelser vil være positivt

Det kan vel også sammenlignes med f. eks. denne blog - det er let at checke / malke, med at yde kræver tid og lidt mod ( og ikke at glemme, at alle ikke kan lide det man skriver / mener, men så får man også besked )

Skriveriet er slut, der skal nogle flere skinner ned + et par lodninger .....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Det har Du ret i - det er dog ikke kun Sundborg, der holder fanen højt - også f. eks. MY 1287 bruger meget tid på opdateringer
Jeg læser sjældent MY1287, det er min opfattelse, at det mest er info om arrangementer, hvilket ikke interesserer mig så meget. Jeg kan ved nærmere gennemsyn dog se, at jeg nok har gjort den uret i den opfatttelse. ;-) Det er dog stadig ikke så meget artikler, der interesserer mig. Jeg savner blogs om decideret modelbygning - jeg kan godt lide at se, hvad folk får bygget derhjemme eller anmeldelser af produkter som de har købt. Jeg kunne godt lide den måde MJ Blog i sin tid fungerede på.

Der savner jeg godt nok danske blogs - og Stummi, som du foreslår, er jo som bekendt tysk.

Med venlig hilsen
Søren

gert
Lokomotivfører
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af gert »

MY1287 synes jeg har lavet nogle rigtig gode oversigter over kraner, vandtårne og stationer - og jeg er sikker på at mere kommer til. Et rigtig godt sted at søge informationer om de emner, han har beskrevet.

Nu skal vi også bygge og lege med modeltog sådan rent fysisk - og ikke bare suse rundt på internettet.

Jeg skal nok vise hvad jeg får lavet - "desværre" er det mest i klubben, at jeg får lavet noget fysisk modeltog, men jeg har da nogle (alt for mange!) projekter i gang på hjemmefronten. Ting tager bare tid.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
merete_np
Trafikelev
Scale: 0

Indlæg af merete_np »

bahnfannet skrev:Jeg har kigget lidt rundt på diverse blogs og hjemmesider om modeltog - på dansk. Engang var der masser af godt opdaterede blogs, men efterhånden er de allesammen døde (eller ej opdateret).

Den eneste, som jeg pt. kigger på er Sundborgs blog. Den er forholdsvis hyppigt opdateret.

Kender du nogen, som du læser ofte?
En del af hjemmesiderne er godt nok døde, men der er da mange sider, der virker udmærket. På
http://modelbane-piger.dk/husbyggeren/b ... bane00.htm kan du finde en del link til sider om modeljernbane. Hvilke du synes er gode afhænger af hvad dine interesser er.

Godt nytår
Merete
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

gert skrev:Nu skal vi også bygge og lege med modeltog sådan rent fysisk - og ikke bare suse rundt på internettet.
Inspirationen kommer jo gerne et sted fra. ;) Jeg finder stor glæde ved, at kigge sider med andres arbejde. Kommunikationen med andre, deltagelse i fora og bidrage med egne erfaringer er, for mig, en lige så stor glæde ved hobbyen.

Med venlig hilsen
Søren

gert
Lokomotivfører
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af gert »

bahnfannet skrev: Inspirationen kommer jo gerne et sted fra. ;) Jeg finder stor glæde ved, at kigge sider med andres arbejde. Kommunikationen med andre, deltagelse i fora og bidrage med egne erfaringer er, for mig, en lige så stor glæde ved hobbyen.

Jo - og kigge i tidsskrifter og bøger, men passe på at have hovedmålet for øje. Jeg kigger da også selv på internettet.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Mon ikke Miba ville være et godt alternativ til de danske ...

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Mon ikke Miba ville være et godt alternativ til de danske ...
MIBA er bare ikke en hjemmeside :-)

Med venlig hilsen
Søren

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Nej - men man betale sig fra det, og så kræver det ingen anden indsats

Og det er den manglende indsats, som jeg tror, der får de private hjemmesider til dø ud ......

Besvar