Danske hjemmesider om modeljernbaner

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Erik Olsen
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Danske hjemmesider om modeljernbaner

Indlæg af Erik Olsen »

bygger01 skrev: Og det er den manglende indsats, som jeg tror, der får de private hjemmesider til dø ud ...
Jeg tror du er for krævende. Der er ingen private der alene, år efter år, kan opdatere og vedligeholde en blog eller hjemmeside i det omfang der gives udtryk for her.

Se det hellere som summen af blogs, hjemmesider og andre tilbud på internettet, inklusive nyhedsgrupper og fora som dette. Nogle kommer til, andre falder fra, og aktiviteten varierer. Det er vilkårene.
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Erik Olsen skrev:Se det hellere som summen af blogs, hjemmesider og andre tilbud på internettet, inklusive nyhedsgrupper og fora som dette. Nogle kommer til, andre falder fra, og aktiviteten varierer. Det er vilkårene.
Det er korrekt, jeg undrede mig blot over, at der i en periode var en masse blogs. Nu er der stort set ingen tilbage - i hvert fald ikke nogen jeg kender til - eller finder interessante. Jeg synes de hjemmesider, der er linket til oftest står, som de stod, for fire år siden. Der sker intet.

Jeg har også bemærket, at aktiviteten på de forskellige fora er dalet kraftigt det seneste år. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men jeg tænkte, at nogle måske havde et bud. Er interessen for modeltog i stilstand eller får folk deres diskussionslyst styret andre steder - f.eks. udenfor nettet - eller gider folk blot ikke diskutere mere. Selv har jeg haft mange andre ting at se til, hvorfor jeg ikke har været specielt aktiv.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gert
Lokomotivfører
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af gert »

Nu skal vi lige huske på, at debatten er blevet spredt over flere fora i det sidste halve års tid - det betyder at hvart enkelt fora næppe kan have samme aktivitet som et enkelt stort havde før.
Jeg oplever "jernbanens" forum som det mest aktive, men det går ikke på modeltog, men på forbillederne. Det er dog også interessant i modeljernbanesammenhæng - synes jeg.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Erik Olsen
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Erik Olsen »

bahnfannet skrev:Jeg synes de hjemmesider, der er linket til oftest står, som de stod, for fire år siden. Der sker intet.
Det kommer i høj grad an på hvad du lægger mærke til. Se som eksempel min egen hjemmeside. Den ser stort set ud som den gjorde for fire år siden. Alligevel er der sket opdateringer. Om du så finder dem interessante, er en anden sag.
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Erik Olsen skrev:Se som eksempel min egen hjemmeside. Den ser stort set ud som den gjorde for fire år siden. Alligevel er der sket opdateringer.
Gælder opdateringen også "opdateringssiden"?
http://www.modelbaneteknik.dk/nyt.htm

Jeg har lige selv fået en opfordring om at lave en "nyt og opdateret" på min egen hjemmeside (ikke fra nogen herfra, men helt andre). Da min side er "noget kedelig i layoutet" er det svært at se hvornår der kommer nyt (layoutet bliver der ikke lavet om på, for mit vedkommende er det indholdet og ikke udseende der tæller).

Så jeg overvejer da at lave en "Nyheder og opdateringer" som du har.....

Klaus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Erik Olsen »

moppe skrev:Gælder opdateringen også "opdateringssiden"?
Hvis det er relevant og jeg husker det, opdaterer jeg samtidigt opdateringssiden. Jeg kan se at enkelte af de nye artikler ikke er med på siden. Der gives ingen præmier for at finde de manglende artikler.
bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Sundborg har den service, at vi ved opdateringer får et mail om, at der er nyt og hva' der skal vises

Og når vi er inde på siden, så kan man surfe lidt og finde andet godt.

Men når sider, som EO's besøges, så ved man ikke man ikke hvad / hvor der er sket noget, så man skal i princippet igennem alle underpunkter, sålen type bliver brugt som opslagssted for dem der kender siden og kan lide indholdet.

Det skal dog straks siges, at der er et afsnit på EO's, hvor der oplyses, hvad der er opdateret, så det er er god service ....

Jeg vil stadig fastholde, at hvis en side skal være attraktiv for bahnfannet, så skal der være bevægelse / nye ting, og det kræver en stor indsats, og det er her jeg forestiller mig en to vejet kommunikation, men så bliver det måske mere en blog som denne

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Jeg har kigget lidt rundt på diverse blogs og hjemmesider om modeltog - på dansk. Engang var der masser af godt opdaterede blogs, men efterhånden er de allesammen døde (eller ej opdateret).
Erik deler din mening, læs er stykke nede på:
http://my1287.dk/index.php?option=com_c ... id=53:misc

Klaus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Erik Olsen »

bygger01 skrev:Jeg vil stadig fastholde, at hvis en side skal være attraktiv for bahnfannet, så skal der være bevægelse / nye ting, og det kræver en stor indsats
Jamen så bye-bye. Det er ikke mange der kan eller gider være med der.
bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Normalt går det altid skævt, når jeg skriver, og Du også er indover, men det må være Dit problem ...

Men jeg kan stadigvæk ikke forstå, at det giver nok blot at skrive, hvad man ved og evt, håber på, at andre læser det.

Det må da være godt med indspark fra andre, og den anden facet, der kommer ud af det.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar