Er det muligt og dæmpe, styre bommene, så de ikke vipper op og ned så markant? Måske en elektrolyt kan klare opgaven..
Er det muligt og sætte blink dioder i, i stedet for fast lys? Og er det til og komme til og pille de eksisterende dioder ud?
Eller findes der et færdig modul til opgaven eller jeg lige selv må bygge noget sammen.
Märklin bane overskæring
-
KBAndersen
- Godsforvalter
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Tåstrup
Märklin bane overskæring
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kenneth B. Andersen
-
Søren
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Märklin bane overskæring
Så vidt jeg husker er Märklin overgangen bygget af elektromagneter, der ved aktivering trækker bommene på plads. Jeg tror det vil være svært, hvis ikke umuligt, at styre hastigheden hvormed bommene bliver trukket ned af magneten. Når bommene skal på plads igen, slukkes magneten blot, hvorved de tyngdekraften klarer resten.KBAndersen skrev:Er det muligt og dæmpe, styre bommene, så de ikke vipper op og ned så markant? Måske en elektrolyt kan klare opgaven..
Er det muligt og sætte blink dioder i, i stedet for fast lys? Og er det til og komme til og pille de eksisterende dioder ud?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
Re: Märklin bane overskæring
Hej KB
Frem for at skifte lamperne, kan man så ikke indbygge en multivibrator, så de eksisterende lamper blinker.
Magnetspolen kan evt. udskiftes med en servo.
Har du nogen billeder af undersidens mekanik.
Hvis det drejer sig om 74920 så er jeg ikke sikker på det er dioder men pærer, der sidder i signalerne.
Der er også to elektromagneter til aktivering af bommene.
Hvis du ikke allerede har overskæringen, er der alternativer, med elektronik til styring af signaler.
Er ikke helt sikker, men mener der tidligere var noget om en overkørselselektronik med lyd og styring af vejsignaler og uordenssignaler her på forummet.
Se tråden
Frem for at skifte lamperne, kan man så ikke indbygge en multivibrator, så de eksisterende lamper blinker.
Magnetspolen kan evt. udskiftes med en servo.
Har du nogen billeder af undersidens mekanik.
Hvis det drejer sig om 74920 så er jeg ikke sikker på det er dioder men pærer, der sidder i signalerne.
Der er også to elektromagneter til aktivering af bommene.
Hvis du ikke allerede har overskæringen, er der alternativer, med elektronik til styring af signaler.
Er ikke helt sikker, men mener der tidligere var noget om en overkørselselektronik med lyd og styring af vejsignaler og uordenssignaler her på forummet.
Se tråden
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV