Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
: 22 jan 2019, 18:04
Hej
Nu er det lykkedes mig at opstille et bremsemodul på en strækning. Jeg har flere tog, der virker perfekt.
Strækningen er som Märklin foreskriver med overgangsspor, bremsestrækning og stop-skinne til sidst.
Lige nu styres modulet blot af vippekontakter, men det virker.
Jeg har dog et tog med en ESU lokpilot 2.0 I som klarer overgangssporet fint, på bremsestrækningen giver det så fuld gas, men stopper dog på stop-skinnen.
Min forhandler har prøvet at indstille decoderen, så den kun understøtter Märklin men ikke Zimo. Ingen effekt.
Jeg styrer med Mobile Station 2, men har dog også mulighed for at opstille et test-spor til kodning via min gamle 6021.
Min mobil station forvirrer mig lidt for der er på dansk 2 stk. "Mindste hastighed". Jeg har mistanke til, at den ene reelt er mindste hastighed, men den næste er de-accelerationen på toget.
Hvilken retning skal jeg lede i for at finde fejlen?
OG
Tak for et super professionelt forum. Har jeg før brugt med held.
/FINN
Nu er det lykkedes mig at opstille et bremsemodul på en strækning. Jeg har flere tog, der virker perfekt.
Strækningen er som Märklin foreskriver med overgangsspor, bremsestrækning og stop-skinne til sidst.
Lige nu styres modulet blot af vippekontakter, men det virker.
Jeg har dog et tog med en ESU lokpilot 2.0 I som klarer overgangssporet fint, på bremsestrækningen giver det så fuld gas, men stopper dog på stop-skinnen.
Min forhandler har prøvet at indstille decoderen, så den kun understøtter Märklin men ikke Zimo. Ingen effekt.
Jeg styrer med Mobile Station 2, men har dog også mulighed for at opstille et test-spor til kodning via min gamle 6021.
Min mobil station forvirrer mig lidt for der er på dansk 2 stk. "Mindste hastighed". Jeg har mistanke til, at den ene reelt er mindste hastighed, men den næste er de-accelerationen på toget.
Hvilken retning skal jeg lede i for at finde fejlen?
OG
Tak for et super professionelt forum. Har jeg før brugt med held.
/FINN