Deffekt tog

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
BLK_AARH
Trafikelev
Indlæg: 18
Tilmeldt: 03 jan 2015, 16:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig og Roco
Geografisk sted: Hasselager

Deffekt tog

Indlæg af BLK_AARH »

Nå, var over ved broderen igen. Som hans BR50 piver hans krokodille også, kort ved acceleration. Det vil sige, det gør så ikke mere, for den stoppede med at køre. Hvad så, skal man aflevere til en butik i DK eller sende den til Märklin. Nu kan det jo være meget (forskelligt), men ligger en typisk rep i. Der er fint friløb på hjul, så måske dekoder eller motor, uden at jeg dog ved det.

mvh
Bent Lykke

Mvh
BLK
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Deffekt tog

Indlæg af moppe »

Hvor gammel er den?

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Deffekt tog

Indlæg af Søren »

...og varenummer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

BLK_AARH
Trafikelev
Indlæg: 18
Tilmeldt: 03 jan 2015, 16:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig og Roco
Geografisk sted: Hasselager

Re: Deffekt tog

Indlæg af BLK_AARH »

Pænt på den andden side af 2 år

37564

Mvh
BLK
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Deffekt tog

Indlæg af Søren »

37564 er en blå krokodille fra omkring 2014. Er jeres model blå?

Jeg kan se i beskrivelsen af modellen, at den har træk på tre aksler. Det placerer den i generationen før den aktuelle version (2 motorer, træk på 6 aksler). Årstallet gør, at den måske er udstyret med en Soft-Drive Sinus motor. Det står typisk på kassen. Kan du be- eller afkræfte dette?

Hvis det er en Soft-Drive Sinus motor, og det er motoren der er defekt, så er du meget dårligt stillet, da de kun sjældent lader sig reparere. Der findes ikke længere reservedele til det. Mit bedste bud, i tilfældet af Soft-Drive Sinus, er at du skriver ned til Märklins kundeservice og spørger dem om hjælp.

Hvis det ikke er en Soft-Drive Sinus, eller hvis du er i tvivl, så tag låget af modellen og send et billede. Send også gerne et billede kassen, så vi kan se de symboler der er på enden af kassen.

Hvis modellen ikke kan repareres, så er der mulighed for at du får den bygget om med en anden motor. Dette gør Märklin ikke, men der findes andre firmaer som gerne gør det.

OBS! Lige præcis med 37564 skal du være opmærksom på, at modellen kun er produceret i 999 eksemplarer. Det er ikke en standardmodel. Du skal overveje meget nøje, om du vil "ødelægge" den potentielle samlerværdi af modellen - også selvom den er defekt. For en evt. samler er det meget værre med en model der fungerer, om end ombygget, end en model der ikke fungerer, men til gengæld har alt originalt. Blot til info, men det er op til dig selv.

Jeg ved ikke om modellen overhovedet er noget værd, men det er værd at undersøge, inden du lader nogen maltraktere elektronikken.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

BLK_AARH
Trafikelev
Indlæg: 18
Tilmeldt: 03 jan 2015, 16:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig og Roco
Geografisk sted: Hasselager

Re: Deffekt tog

Indlæg af BLK_AARH »

Om jeg vil skille den ad, næppe. Du ved, ødelægger jeg noget er det min skyld, til gengæld er der ingen gevinst ved andre udfald :lol:
Nu er det min broders, han må afgøre hvad han vil. Og ja, den er blå.

Mvh
BLK
Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Deffekt tog

Indlæg af Godsbanen »

Når man googler det, kan man se, at de ser ud til at udbydes til ganske pæne priser.

Besvar