Märklin decoder og bremsestrækning
Hej.
Jeg bøvler bare med det med bremsestrækninger. (Märklins)
2 af mine loks virker ikke til at reagere på indstllingerne.
Det ene er et nyt MY. Märklin 37677. Der er ikke mange info om den indbyggede decoder. Fint nok. Men lok reagerer bare ikke. Jeg har bibeholdt mfx.
Nu fandt jeg et Märklin 37184 brugt. Jeg læser mig til at decoderen er en gammel fx Sound. 601046. Den har lys, horn, klokke og rangerfunktion. På prog.sporet sætter jeg accelleration og nedbrems til max som er 63. Kodning på den midterste fane. Jeg har oplevet forskel med andre decodere i forhold til denne fane og den “blå” fane, som er mere kompliceret at anvende (synes jeg) Men det har ikke effekt.
Jeg anvender CS3+ og bruger den midterste fane. Decoder er sat til MM.
Efter programmering trykker jeg på stop inden jeg afprøver lok på banens bremsesteder.
Jeg må jo gøre et eller andet galt